Gå til innhold

Hvordan får dere sjekket modning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes så mange her inne vet om de er modne eller ikke, og har så og så mange cm åpning... Spurte jordmoren min forrige gang om hun kunne sjekke dette (en uke før termin), men hun sa det ikke var vits fordi man kan gå lenge med noen cm åpning eller modnes veldig fort.

Denne gangen har jeg hatt masse vonde kynnere og smerter og har vært redd for å føde for tidlig. Ringte føden i uke 35 og spurte om de kunne sjekke modning, men da sa de bare at om jeg gikk i fødsel ville jeg ikke bli stoppet.

Nå er jeg nysgjerrig siden jeg har hatt så mye mensmurringer i det siste, og lurer på om de har virket (38+2)! Hvem/hvor sjekker de modning? Kan jeg spørre legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jordmor og lege skal kunne sjekke dette. Tror det er veldig individuelt hvem som gjøre det. Jeg har ikke blitt sjekket før jeg kom til føden med mine to. Slik jeg forstår det går du til modningsaku. Om du har en jordmor til akupunktør kan hun bare ved å kjenne på pulsen din si om kroppen er klar.

Skrevet

Min jordmor ville heller ikke gjøre dette på meg,fordi hun sa at det skapte forhåpninger om man hadde noen cm,fordi de like gjerne kunne dette tilbake igjen fort.

Så synes egentlig det var greit jeg. Men blir litt misunnelig på alle de her inne som får det sjekket og blir strippet osv. Er 5 dager på overtid jeg da.

Men masse lykke til:)

Skrevet

slimproppen min gikk på mand,og når jeg likevel skulle til JM på kontroll spurte jeg.Hadde også jamt med kynnere hele dagen,og lurte faktisk på om noe var på gang.Hun kjente at mormunnen var beg.å bli myk og moden.Men kan likevel gå en stund til fødsel,sa ho....Så en får bare vente å se..Har forresten 3 uker til termin da,men har ved begge tidligere fødsler fått før term.Satser og håper på det nå og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...