Eso Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg har fått påvist preeklampsi, er 36+5, og det er så mye jeg lurer på.. Enn så lenge så har det holdt seg stabilt. Lå på sykehus for observasjon fra mandag til onsdag, og skal følges opp annenhver dag fremover. Har fått beskjed om å holde meg i ro. Det jeg lurer på er hvor lenge har dere som har hatt dette gått før dere blei satt i gang eller tatt med ks? Hvor høyt var blodtrykk før dere blei satt i gang? KOm gjerne med flede opplysninger, da jeg føler at jeg sitter meg altfor mange spm og altfor få svar..
Mini LK Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Det som er med sv.forg. er at du kan ha litt høyt blodtrykk en dag eller være helt fin og så neste dag har alt skutt i været av blodtrykk og verdier i urinen. Det som er så skumelt er at det kan gå så fort og du trenger ikke kjenne noe til det. Jeg gikk med litt høye verdier i et par uker rundt uke 36-37 og det ble til slutt planlagt igangsetting 5 dager før termin, mest tror jeg for å ha meg unna til påske. Den dagen jeg skulle bli satt igang var verdier i urinen kjempe høye pluttselig og de hadde satt meg igang på dagen uansett. Du vil nok bli ganske pølsete i fingrer og ben, er ubehagelig pga mye væske i kroppen. Hold deg i ro, drikk mye vann og spis minst mulig sukker og salt. Tenk at blodtrykket ikke skal stige og at dette skal holde seg fint til du føder, prøv å psyk deg "frisk". Som regel tror jeg de setter deg igang før du kommer til et for kritisk stadie når de følger deg så tett. KS er nok mer vanlig hvis du kommer akutt inn meg ekstreme verdier og barnet ikke har det bra. Du kan spørre på sykehuset neste gang om modningsakupunktur, det fikk jeg, men de hadde bare tid 1 gang så det hjalp ikke så mye. Vet ikke hva mer du lurer på jeg!?.. Lykke til
november barnet Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 eg fekk sv-forgiftning denne gang fekk gutten min i uke 37 pga d, dei tok ks på meg då. men d gikk fint d o. eg gjekk jo me høgt bt i heile svangerskapet, men urinen har vore fin heilt t 3/11 då blei eg sent t sykehuset å så på morgenen neste dag den 4/11 så tog de ks på meg å ut kom den sjønne gutten min. men du må ha lykke t, d går nåk fint ska du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå