mamma`n til Jonathan Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Har ei jente på strax 10mnd som ikke vil slå seg til ro om kvelden før kl 23-00.30 hun gårter ikke eller slik,men kan ligge i timesvis i sengen å bable og pelle seg mellom tærne..Hun er dødstrøtt rundt kl 19-19.30 så da legger hun seg,men du kan nesten stille kl på15min så våkner hun og er da festen begynner..hva skal jeg gjør for å få henne til å sove?? Sliter sikkelig på meg dette har holdt på sånn i ca 2mnd..Hun sover en lur pr dag på ca 2t å sover aldri etter kl 16..
solemio Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Kanskje jenta di har et lite søvnbehov? Gir du henne oppmerksomhet når hun våkner?
mamma`n til Jonathan Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 Ja jeg gjør nok det
*Andreapus* Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Hmm.. La henne sove mindre på dagen.. kanskje 1 og en halv time istede for 2..
zikosmor:) Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 når våkner hun på morgenen?hadde en gutt som kunne sovne i 1-2 ¨tida på natta,han sov da til ca 12 på dagen.helsesøster sa at jeg burde begynne å vekke han på morgenen.begynte å vekke han 8-halv 9 på morgenen,og ganske fort begynte han å bli flink til å sove tidligere på kvelden.
heisand? Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 når står hun opp? jeg har satt vekkeklokke på klokka 7 en laaang periode og nå har jeg den på 7:30 og da fikk jeg snudd alt til at han vil sove og sovner 18-18:30 tiden
Gjest Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Hva med å prøve å ha henne i seng mellom 18.30 og 19.00, altså en 1/2 t før? Kanskje hun bikker over til overtrøtt og det er derfor alt går skeis?
mamma`n til Jonathan Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 hun våkner alt mello kl 8-09.30 må vel bare begynne å vekke henne tidligere om morgenen for og se om det blir noe bedre..for snart blir jeg sprø..
mamma`n til Jonathan Skrevet 27. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2008 Ja går jo ant å prøve det..er villig til og prøve alt...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 tenkte på det samme som kakemonstermosedamen(?)... tror jeg ville prøvd det...
Gjest Sauen - preggers Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 jenta vår holdt også på sånn, og det er utrolig slitsomt! Dette gjorde vi: Gikk ned til 1-1,5 time soving på dagen, fra 12 og utover Vekket henne om morgenen I tillegg var vi strenge på at når hun var i senga, var det natta. Vi la henne i senga, og lot henne ligge til hun begynte å sutre. Da gikk vi inn og sa at det var natta, la henne ned og ga henne bamse og smokk. Gikk ut av rommet, og var ute til hun begynte å sutre igjen, og gikk da inn igjen. Fortsatte sånn, og etter noen dager lot vi henne sutre (men aldri gråte) alene i et par minutter før vi gikk inn og la henne ned. Tilslutt forsto hun at det ikke var noe vits i å være våken, og nå sovner hun uten problemer. Legger henne i senga klokka 19, synger en sang og sier natta, og så hører vi som regel ikke mer før neste morgen. Eneste gangene hun våkner på natta nå er hvis hun har mareritt e.l, og da sovner hun igjen når vi har vært inne og gitt henne bamse og smokk. Hun er snart 15 mnd.
Gjest Skrevet 27. november 2008 #12 Skrevet 27. november 2008 Bør nok starte dagen tidligere, barn på 10mnd bør sove dubb tidlig på dag også. Så skyver du døgnet i riktig rettning. Mine små sovner kl 19 og våkner ca 6.30. Veldig greit synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå