Gå til innhold

vondt i magen??? andre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 9+5 i dag, jeg har hatt en del ubehag i magen siden søndag, litt tidligere og men nå er jeg super nervøs.. jeg har ingen blødninger, men kan det være noe galt med spiren i magen min??? jeg har ikke ekstreme smerter, men veldig ubehag. jeg er sikkert helt på tuppa og hysterisk, men når babyen er høyt ønsket er det tøft å gå å lure på om den har det bra eller om noe er galt.. trenger litt råd og støtte.. noen andre som har det sånn og kanskje noen som veit at babyen har det bra allikevel??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 9+4 i dag, og har hatt det litt slik i det siste selv. Forstod det slik at du har et barn fra før? Nå skal jeg ikke si det sikkert, men kan jo være livmoren som begynner å komme opp av bekkenet, ikke uvanlig rundt denne tiden for flergangsfødende tror jeg. Sist gang hadde jeg det slik tror jeg var rundt den tiden livmoren gikk opp.

Skrevet

ja har en gutt på snart to år fra før, men man glemmer utrolig fort, kan ikke huske om jeg hadde det slik sist.. håper det er sånn som du sier:) vil så gjerne at lillegutt skal få bli storebror nå:)perfekt aldersforskjell:) det er forresten mest vondt når jeg sitter over bekkenet hvis du skjønner hva jeg mener, når jeg lener meg tilbake avtar ubehaget og smertene... hvordan har du hatt det???

Skrevet

Tror det kan stemme anatomisk sett iallefall (når du sitter og livmoren er på vei over bekkenet presser både bekkenet og tarmene på fra hver sin kant). Tror det er slik jeg også har det (ikke så ille akkurat nå). Men nå er jeg så heldig at jeg har fått skikkelig bekkenløsning allerede, så har litt andre plager som overskygger det av og til...

Skrevet

Hvis det er så ille at du går rundt og er nervøs og ikke klarer å tenke på noe annet så hadde jeg villet kontaktet lege sånn at du kunne fått henvisning til ul for å sjekke om alt var bra.

Er jo ikke noe bra å gå rundt med smerter i magen.

Men på den annen side så er det jo så mye som skjer i kroppen vår når vi er gravide. Mange hormoner i sving, så hvis det ikke er ekstreme smerter, så er det ikke sikkert det trenger å være noe galt. Kan jo være luftsmerter også, man er jo gjerne litt mer oppblåst når man er gravid.

Kan jo bare nevne i tillegg at jeg fikk veldige sterke luftsmerter (tror at det var det ja) i magen på torsdag og fredag i forrige uke. På fredag etter jobb fikk jeg en usannsynlig stor styrtblødning. Måtte på legevakta. Og nevnte da at jeg hadde hatt smerter i magen. Ble henvist til UL på mandag på sykehuset. Og da jeg kom på UL på mandag var alt i orden. Spiren hadde det bra til tross for min store blødning og smerter i magen. Hjertet slo som bare det. Sutta på fingeren og slo salto et par ganger. Muligens en tvilling som ikke var levedyktig.

Så det kan gå bra både selv om du har smerter og blør.

Men som sagt, blir du for engstelig så er det bedre å få en sjekk enn å gå og være uvitende.

Lykke til :-)

Skrevet

jeg har også bekkenløsning, fortiden 100% sykemeldt, i dag er jeg på krykkestadiet etter litt hard behandling hos fysio i går.. ble sykemeldt i uke7.. takk for svar begge to, jeg har snakket med JM og hun skulle henvise hysteriske meg til UL... har vært litt mye SA og dødfødsler i nærmiljøet siste året, så er vel ganske bekymret av den grunn. krysser fingrene for at alt går fint:) har jo ikke blødning:) kroppen har jammen meg mye å stri med nå så er vel ikke så rart om vi får smerter... tusen takk uansett jenter!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...