Gå til innhold

hørt forskjellig om når jeg har termin............?


vaness

Anbefalte innlegg

jeg lurer på en ting. jordmor sier termin 17-18 juli, alle terminkalkulatorene jeg har tatt sier samme 17.juli, gynokologen på sykehuset sier 28-29. hadde første menstruasjonsdag 9 oktober...

 

blir litt usikker på hvor langt jeg er på vei for å være helt ærlig...jeg trodde selv d var termin 20 juli;)

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sikreste svaret får du på ordinær ul rundt uke 18. Regner med at du har vært på ul på sykehuset allerede? Ofte er jo den terminen som ul viser mer korrekt, men du skal bruke mensterminen din fram til ordinær ul. Hvis terminkalkulatorer viser termin den 17., hvorfor tror du selv den 20? Kommer jo an på sykluslengde. Eggeløsning inntreffer som regel senere, dess lengre syklusen er. Dessuten kan eggeløsning også være uregelmessig.

 

Min første hadde sammenfallende menstermin og ul.termin, den andre fikk ul.termin 9 dager etter menstermin, så det er slingringer når det kommer til dato.

 

Var jeg deg, så hadde jeg som sagt bare ventet til ordinær ul for termin.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

nå er jeg så heldig som har en mor som er jordmor. Hun sier vanligste regnemåte er første dags siste mens. + 7 dager - 3 mnd.

 

hos meg blir det 15.oktober + 7 dager (22.oktober) - 3 mnd = 22.juli

fastlegen min fikk det til å bli 23.juli i dag, men jeg stoler mest på mamma'n min :-)

 

frem til vanlig UL kontroll, så syns jg dene "formelen" virker grei. på UL måler de jo str på babyen i lengde, hodet osv, så da blir jo det veldig greit å ta sikte til :-) Lykke til :) Dette er jo veldig koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slapp av og regn med at det skjer i slutten av juli en gang :D Jeg hadde ultralydtermin 28. januar i år. Legen hadde regna seg fram til den 31. Og så kom babyen den 16. Og i dag fant jeg ut at jeg er gravid igjen. Ifølge terminkalkulator på nett har jeg termin den 30. juli. Jeg tror det er bare noen få prosent som føder på termindatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du regner ut terminen på nettet får du som regel 1-3 dager forskjellig fra den legen din kan gi deg, men en ul kan også gi deg en annen. av og til kan syklusen være anderledes å da vil alt bli anderledes. Men er ikke så alt for mange som faktisk føder på termindagen sin. Vil ungen ut tidligere så vil den det, vil den senere så bir det senere. Termindato er jo nesten bare noe man setter til ca uansett.. Jeg har fått termin 27 juli av legen, nettet sier 30 juli. så får bare vente å se til jeg ha vært å fått ul terminen. Eneste jeg er heeeeelt sikker på er at jeg skal få vårt første barn i juli, og mes sansynlig den siste delen av juli:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...