nalle Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei! Fikk meg en liten overraskelse da jeg var på ultralyd i uke 10. Det viste seg at det var to foster der inne, Et levende med normal størrelse som levde og ett som var dødt, bare synlig som en liten klump. I uke 7 kunne vi abre se ett forster på UL, Jeg har ikke hatt blødninger og støtt ut det døde. Syns det er litt ekkelt å tenke på at det ligger der inne, men det skal visst ikke gå ut over den levende... Gynekologen sa at det døde ville absorberes og bli borte. Noen som har opplevd dette? Hvordan endte det? Vil jeg fortsatt har to "poser" i livmoren?
barn nr 5 på vei:) Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 dette skjedde meg og for noen år siden...var på ultralyd uke 7 og 2 hjerter slo i hver sin fostersekk.men ultralyd uke 9 var d kun ett hjerte som slo.på 18 ukers ultralyden fant dei ingen tegn til resster fra den døde tvillingen..når gullet mitt blei født var allt normal.men et lite arr som en liten grop har hun på ryggen sin.spurte om d kunne ver pga tvillingen.barnelegen sa han visste ikke men d kunne jo ver d.er visst ganske vanligt at d starter med tvillinger..men e jo sjeldent sånt oppdages pga d er jo ikke vanlig å ta ultralyd så tidlig.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Heisann. Sitter å grubler på det samme. Har hatt prøverør og satt inn 2 befruktede egg. I uke 7 var det 2 fostersekker. I den ene var det en klump med hjerteaktivitet og normal str. I den andre var det en pitteliten flekk helt oppe i hjørnet. Altså et levende foster og et som ikkje hadde blitt noe ut av. Var på UL igjen i uke 9, fosteret hadde doblet str og var blitt stor og fin. Og i den andre sekken så det ut som flekken hadde vokst litt. Gynekologen sa også til meg at det ikkje var skadelig for bebisen, og at dette var noe de så ganske ofte faktisk. Men så er det jo det om kroppen ikkje støter fra seg dette døde da. Ho fortalte at ho hadde fulgt en som hadde hatt dette hele svangerskapet og klumpen vokste litt og litt, men det var jo aldeles ikkje levedyktig eller hadde noe hjerteaktivitet. Så ho måtte rett og slett føde ut dette makabre greiene. Litt creepy å tenke på at det ligger noe dødt i magen min. Er i uke 12 på onsdag som kommer og skal på svangerskapskontroll til gynekologen igjen i uke 13. Kommer til å kreve UL igjen for å se om sekken er borte. Selv om det er brel å ha UL hver gang så tenker eg ganske mye på dette og vil ha god oppfølging på det. Skal bli veldig glad når den sekken er borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå