Gå til innhold

Lage selve pakkekalenderen selv?Gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen pakkekalender til jenta mi og kunne tenke meg å lage en selv som hun kan ha hvert år, noen forslag til hvordan jeg kan lage den?Hvilken gaver har dere kjøpt?jenta mi er 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er veldig enkel, jeg og mamma laget den sammen når jeg var 2,5 år, og Guttongen bruker den i dag. =))

Ta et grovt stykke tøy, ca 60'80 cm. Strie eller lyst dongeristoff feks. Klipp ut en stor julegran i grønn filt, som du limer på bakgrunnen. Pynt med garn og glitter (som lenker), og klipp til 23 "lys" i hvit filt, og en stjerne i gul filt. Limes på slik at det ser ut som et riktig juletre. Som flamme/lys kjøper du 24 små ringer (på garnbutikk eller byggevare) som du syr fast i toppen av lysene, og i midten av stjerna. Valgfritt om du vil skrive tall på lysene, hos oss har jeg/Guttongen tatt valgfri pakke frem til julaften, da er det "stjernepakken".

Alternativt er feks bare en tråd med klips på (klessnor), eller en boks med pakkene nedi.

Skrevet

til snuppa mi på 3 så har jeg en julestrømpe på senga som det kommer en gave i hver morgen, orker ikke styret enda med å henge opp alle til fristelse ;)

i år får hun hårstrikker, smykker, såper, kluter, toalettmappe, prinsesse kopp, prinsessestav, tusjer, mini tegneblokk, litt godis og sikkert noe mer jeg ikke husker.. ivertfall var det mye rosa og prinsesse aktig i år ;)

Skrevet

Takk for svar og tips til gaver:) andre forslag?

Skrevet

Tidligere har jeg hengt opp en kalender jeg broderte til guttungen, men den har blitt til prega av tidens tann og tåler ikke 3 gaver :-)

Hengte opp alt fra små lekebiler til karameller og annet snop.

Trenger ikke være digre greier.

Nå har jeg kjøpt en med 24 små skuffer, i skuffene skal jeg legge små lapper, bilder klippet ut av ukeblader som passer til dagens aktivitet. Trenger ikke legge alle i før den 1, men planlegge underveis og komme på ting da. Kan være alt fra skattekart til adventsgaver til bakedag, akedag, julverksted for å nevne noen ting.

Skrevet

Takk for forslag, andre som har noen forslag om fine pakkekalendere man kan kjøpe eller lage?

Skrevet

Jeg har et tau som jeg har heng topp under taket og bruker klesklyper i tre til å henge opp og bruker enten fine kalender poser eller pakker inn pakkene selv. Dekorativt og spennende. Hår pynt, fargestifter, hobby bok, kinder egg, liten bok, en liten bamse eller dukke. Og jeg putter sjokolade i de pakkene som er på lørdag og søndag slik at vi holder oss til rutinene, for hvis ikke så blir det bare mas hele tiden etter godteri. ;o)

Skrevet

Jeg bestilte fra atlijer margaretha,så broderte jeg..

men det rekker du jo ikke nå.. var på vitus apotek og kjøpte en del småtri.. så får ho en sukkertøypakke hver lørdag.. har noen dager igjen.. så muliog jeg følger med på denne tråden for flere ideèr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...