tryllepike * lykkespirer* Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg er gravid med tvillinger og regner liksom med at det skel være mye action i magen. Morkaken min ligger forran på magen så den ene siden er det lite følelser. Men jeg synes det har blitt mindre bevegelse i magen de siste dagene. Er det fordi det blir trangt for barna etter hvert? Kan noen beskrive hva som er lite og mye bevegelse? Har aldri vært gravid før så vet liksom ikke hva jeg skal bekymre meg for. Jeg kjenner bevegelse hver dag og noen ganger harde spark, men de er veldig rolige hele dagen med kun noen bevegelser her og der.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Hei hei. Ikke det at jeg vet noe mer enn noen andre. Er ikke helsepersonelle ller noe, og selv 1.gangs. Men da jeg også var rundt 30 uker ble minsten min mye roligere enn vanligvis. Spurte her inne, og det var flere andre som hadde det slik også på samme tidspunkt. Hører jo om at det blir mindre plass å sånn, og sikkert spes med to stk. Nå 33 uker har jeg en aktiv tass som styrer på som bare det. De siser jo at de sover store deler av døynet i magen, så minsten min må jo sove når jeg sover hehe. For han holder på å ommøblere til stadighet. Så lenge du kjenner bevegelser er det vel bra. Jeg kjennte veeeldig lite bevegelser og hadde masse mensmurringer og "vondt" i magen, som viste seg og være premature rier rundt uke 29/30. Men jeg hadde vondt lenge, og var visst uvi som gjorde de premature riene for var ikke moden eller noe, heeeldigvis!!! Lykke til med bebisene dine ;-). Jeg har troen på dette med magefølelse på ting, og ikke stresse seg selv opp.
saltogpepper Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Hei Det samme skjedde med meg rundt uke 30. Jeg sjekket hos jordmor og det var ingen fare på ferde. Er visst normalt at det roer seg rundt den tiden pga mindre plass. Men blir det veldig stille, og blir du veldig urolig, er det jo ingen sak å få sjekket hos jordmor eller på føden. Jeg har gjort begge deler på ulike tidspunkt - begge ganger var jeg redd for å virke hysterisk, men jeg ble tatt godt imot og det gikk veldig bra. Deilig å bli beroliget. Forøvrig tror jeg som skrevet ovenfor at dette bare er en normal forandring som skjer de fleste og ingen ting å bekymre seg over. Da jeg oppsøkte jordmor ble jeg rådet til å drikke et glass iskaldt saft og legge meg ned og kjenne etter - hvis /når du begynner å kjenne litt liv kan du kjenne etter om du får flere enn fem bevegelser på 20 minutter (små eller store - men hikke teller ikke. Får du det skal visstnok alt være i orden...
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Var hos jormor i går og hørte hjertlyd og alt, men bevegelsesmønsteret har liksom forandret seg men det er nok fordi det er trangt ja. Kjenner liv, de ruller rundt, men kjenner bare ikke like mye action som før. Alt man skal bekymre seg for...hehe
birrisj05.02.09 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Jeg er også 30 uker på vei, men bare med en baby.. Og har kjente lite liv i sikkert en mnd allerde.. :/ Men er jo bevegelse innimellom, bare ikke samme harde sparkene som før..
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 hmmm..da høres det nesten ut som om det er normalt å kjenne litt mindre etter hvert som det blir trangere. Takk for svar alle sammen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå