Mille** Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Syns det er leit jeg......Jobber med mange bestemødre, og de forteller om disse fantastiske barnebarna sine, at de får abstinenser når det går mer enn 3 dager uten at de ser dem, at de ofte spør om å få låne barnebarna, ha de på overnatting selv om foreldrene ikke skal noe, tilbyr seg, har de med på hytteturer, kafe på lørdager, henter og bringer i barnehage, følger de på fritidsaktiviteter osv osv. Sånn er det ikke her hos oss. Er vel ca 1,5 mnd siden svigermor har vært på besøk her, ingen som tilbyr seg, ingen abstinenser og barnebarnsavn.....De har mer enn nok med seg selv og sjeldent tid. Både svigers og mine.....*sukk* Ja, jeg vet at vi har valgt å få barna våre, ikke foreldrene våre, men det hadde jo vært kjekt med litt engasjement fra deres side.....
ana baroma Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Mine foreldre er sånne tussete besteforeldre, men de bor jo laaangt unna. Svigers er greie, men litt tilbakeholdne egentlig. Jeg må spørre om de vil ha snupps, og da må jeg ha et ærend... Litt kjedelig et der å ikke kunne ha barnevakt på kveldene noen gang, annet enn når vi er hos foreldrene mine:( Men det får gå det også
Mille** Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 Ja, det får gå, er ikke stort å gjøre med. Har prøvd å hinte til mamma, men da unnskylder hun seg med at hun jobber 100 % og er sliten og sånn og sånn. Damene på jobben er på hennes alder, og eldre, og jobber 100% i en tung jobb, både fysisk og psykisk, mamma har en kontorjobb. Men forskjellen er vel at bestemødrene på jobb får noe ut av å være sammen med barnebarna, det gir dem noe, i motsetning til mine som bare syns det er slitsomt, tydeligvis. Og jeg har greie unger altså! ;o)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Mine er veldig gode. Stiller opp det de kan. Og har barna ofte bare for gøy. Er nok ikke så ofte som så mange andre for de har jo jobb begge to og så har de 8 barnebarn så må jo dele litt på seg. Men gjør sitt for å hjelpe alle, og de liker det. Mi svigermor derimot gjør ikke det. Tror hun har passet barna to ganger på de over 6 årene vi har hatt barn nå. Kunne skrevet mangt og meget om det forholdet der, men det får som dere sier bare så være. Jeg har faktisk gittopp..Skjønner godt dere savner tussete besteforeldre, jeg kan ikke skjønne at de ikke vil være med barnebarna sine og at ikke det gir dem noe, skjønner ikke det med min svigermor heller jeg. Går også opp mot to mnd av og til mellom hver gang hun ser de.
lillebror er " forsinket" Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Mine foreldre stiller opp når de kan. De er begge i mitten av 50 åra og i full jobb, som mange besteforeldre er i dag. Ser at de sliter med samvitigheten, for de vil jo mere enn de kan. Må vel også nevne at de har 12 barnebarn som de må fordele tiden på, så det gjør jo sitt til at det ikke blir så mye tid på hver enkelt.
NoDoubt Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Mine foreldre er supre:-) Svigers derimot er en helt annen historie...
skorpionfruen Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Ja dessverre. pappa bor langt unna så det blir vanskelig med 110 mil avstand. Men de besteforeldrene som bor her sammen med oss i samme by, de bryr seg fint lite. Eller de bryr seg nok, men går det 6 mn før vi ser hverandre så er det greit det. Men nå har jeg fått meg ny mann og hans foreldre er geniale. Helt fantastisk så med den neste blir det andre boller ja Synd for snuppa men de har tatt henne til seg som sin egen og ringer å tar henne med med jevne mellomrom. Deilig!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Mamma tar ungene når jeg spør, om hun ikke ha noe annet å gjøre, de ser ungene kamskje gjennomsnittlig 1 gang i uka. Mamma spurte forige helg om hun skulle ta ungene på overnatting(1 natt), men da er det 1/2 år siden sist, minst. Tror hun hadde dårlig samvittighet fordi hun ikke hadde sett dem på lenge, og skulle reise bort fra søndag til onsdag, og at jeg skulle følge med på lillebroren min som ikke er til å stole på når det gjelder å komme seg på skolen og slikt. Hun jobber 100% pluss at hun er støttekontakt 1 ettermiddag i uka, så jeg forstår jo at hun ikke gidder å ha ungene så mye. Jeg hadde forøvrig jobb lørdags formiddagen, så vi kunne jo ikke akkurat feste så hardt. Benyttet sjansen til å dra på besøk da. Samboern tok noen øl.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Hans foreldre bor langt unna,12 timers kjøring, men jeg føler ikke de har tid til ungene når de er her heller, spurte i fjord sommer om de kunne være med ungene 1 ettermiddag fordi vi begge hadde jobb, det lot seg vanskelig gjøre, men svigerfar følte seg presset, og sa ja hvis jeg kunne komme hjem mens jeg var på jobb slik at han kunne få litt avlastning. Skal legges til at han har hjerteproblemer da, men vi spurte i god tid, og i siste liten skulle svigermor på hyttetur i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå