Dronningen! Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg så i en tråd her i går at det var mange som hadde sjokoladekalender til barna sine. Hvordan løser dere sjokoladespisingen da? Ikke er det 24 lørdager i desember og hvor er den pekefingeren som mange her inne får om de serverer barna prim, sjokoladepålegg, saft osv.... Bare lurer litt:o)
SuperGlad Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Mine barn har sjokoladekalendere :-) Tror ikke de tar nå skade av en liten sjokoladenbit hver dag i 24 dager.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Kniiiis:-)) Stiller i kategori; Ingen pekefinger og har heller ikke sjokokalender. Vi finnes vi også - heldigvis;-D
Dronningen! Skrevet 27. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg er helt enig med deg SuperGlad.... Min datter har ikke sjokoladekalender men får sjokolade uavhengig om det er lørdag eller ikke:o)
Slalotte Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hehe, så sant så sant Sønnen min er 11 mnd og fikk julekalender av mamma i går. Jeg ble litt sjokkert fordi hun mente han skulle få det. Menmen.. Jeg er på slankern og sønnen min får ikke så da får mannen 2 kalendere i år
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 jeg er ikke noe for "lørdagsgodteri" konseptet, fordi og putte det på en spesiel dag gjør at det blir en stor ting. men småen får godteri, men det har ikke noe og si om det er lørdag eller ikke. han får ikke søtt pålegg, fordi jeg ikke syns noe om og spise søtt som mat. jeg vil at det skal være et klart skille mellom mat og godteri. grunnen til at han får sjokolade kalender er fordi jeg er et svakt menneske som liker den tradisjonen fra jeg selv var barn. og fordi jeg syns det er bedre med en liten sjokoladebit en en ubrukelig ting. men ja man kan jo helt klart kalde det dobbelt moral, men man kan jo uansett ikke ha fri flyt, så et sted må grensen gå. hva andre gjør er ett fett ;-)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Her er det lørdagsgodt på lørdager, er ikkje overstadig mykje dei får på lørdagen heller. MEN ungane mine får godt hellers i uka hvis det er noko spesielt. Eg har aldri kjørt ei streng linje der, det er godt hvis det passar seg slik. Og ja me har vafflar til kveldsmat nokon gonger, for det meste på søndagar da, har besøk feks. Trur ikkje mine ungar lider noko last med lørdagsgodt, el litt godt nokon gonger ellers i uka. Men mine skal ikkje ha sjokolade kalender og det av den grunnen at mor ikkje likar den sjokoladen........ikkje fordi dei da får sjokolade i 24 dagar!! Her blir det blåfjell kalender!!
nickoline og supermann Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Jeg er til vanlig ikke så nøye på det - is midt i uka osv.... kan spise godt på en torsdag, men ikke hver torsdag. Kan hende vi ikke spiser godt på lørdag eller fredag, men kanskje på søndag.... Men.... jeg har ikke sjokoladekalender:)
Dronningen! Skrevet 27. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2008 Der er vi like nickoline..... Vi har heller ikke sjokoladekalender:o) Jeg bare antok at siden enkelte av DIB-damene er hysteriske når det kommer til sukkerholdige matvarer så ville de i hvertfall ikke servere ungene sine sjokolade fra kalenderen hver dag.....
Gjest Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 hehe..jeg er inen sukkerfanatiker. Så mine barn forundrings kalender der det skjuler seg mange små og store overraskelser. Alt fra bilder klippet ut med kjevle på ( baking) til konfekter, bilde av kjelke ( legger lappene i etterhvert som jeg ser hva som passer inn). Er små hendige skuffer. Lørdager får de skattekart der de skal lete opp lørdagsgodtet. Synes sjokoladekalendere er vanvittig kjedelige, og så smaker ikke sjokoladene noe godt engang!!!
danieI Skrevet 27. november 2008 #13 Skrevet 27. november 2008 oj.....for seint! du kan få en klementin? men jeg må advare deg, jeg har funnet steiner i noen av de, det err så jævlig hat at jeg får ikke sagt det
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 27. november 2008 #14 Skrevet 27. november 2008 jeg er ikke så hystersik.. snuppa får gjerne smake noe snop uavhengig om det e lørdag, hun får spise kaker å slikt i besøk, hun får pakkekalender å der kommer det nok en eventyrsjokolade en dag å kansje noe annet godt en annen dag.. hun skal ikke få sjokolade kalender men det er fordi jeg ikke syntes noe om at hun skal spise sjokolade hver dag i 24 dager.. hun elsker sjokolade å hun er så liten at hun ikk ville forstått at det kun var disse 24dagen.. hun e jo bare 15mnd så tro ikke hun bryr seg så mye alikervell;)
Dronningen! Skrevet 27. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. november 2008 Dårlig gjort... Trodde du var en venn i krigen? Klementiner med steiner gidder jeg ikke å spise.....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. november 2008 #16 Skrevet 27. november 2008 Mine barn får sjokolade og snop i kalenderen, og de får godteri stort sett bare på lørdag. Hva er problemet?
danieI Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 problemet er vel at noen ikke skjønner at det er forskjell på jul og ellers. JA til mer sjokolade og godteri i desember!
danieI Skrevet 27. november 2008 #18 Skrevet 27. november 2008 jeg ER en venn i krigen, men ikke i stratoskrigen zårri
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 27. november 2008 #19 Skrevet 27. november 2008 Mine 2 gutter får Kinder Egg kalenderen, og vi åpner luken når barnetv begynner. Det er desember og snart jul, går an å kose seg 1 mnd i året hver dag. Her har vi par nabobarn som får godteri HVER dag gjennom HELE året, og min eldste er nok litt missunnelig på dem, men det får han bare være. De nabobarna for knapt middag å, der styrer de spisingen selv, og får gjerne sjokolade pålegg i matpakken. Horribelt. Derfor vil jeg lære mine barn at så mye sukker er ikke sunt, men 1mnd i året er greit, her har vi godteri på lørdager, og da får de ikke så mye da heller, kan rett å slett glemme lørdagsgodteriet jeg. Og om jeg kommer på det, så tar vi det som vi har i skapet, de kan nøye seg med bare potetgull også. Eller rett å slett en frutti, når de blir eldre så kommer de sikkert borti nok godteri alikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå