Gå til innhold

hvis svoger og svigerinne ikke klare å ta vare på barnet.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei=)

vi har prøvd å bli gravide i 1 år nå uten lykke, mens svoger og svigerinne har altså blitt gravide uten å planlegge.... de krangler hele tiden, han drikker hver eneste helg, hun er akkurat fylt 18 og han er 19, de skal leie av svigerforeldrene mine i 2 etage og de er absolutt IKKE modne nok til å bli foreldre....

Han har ikke lyst på det barnet pga at de ikke har råd, men hun mener at de får så bra støtte fra staten at det er ikke noe problem, hun er helt blokkert i hode sitt..... Men hun måtte bo hos tante og unkelen sin pga at faren drakk og mora var narkoman, men når hun var 16 år fikk hun lov til å bo hos mora så hun gjorde det, men nå så drikker mora hele tiden og klarer ikke å ta vare på seg selv....

Jeg tror at når de får barn så klarer de ikke det og ender med at hun må flytte, men siden hun ikke har penger til å bo for seg selv må hun flytte til mora si og hvis det kommer til å skje er det da mulig at vi kan adoptere dette barnet????

 

Jeg blir litt irritert og jeg er ikke for abort, men akkurat i det tilfellet der mener jeg at de ikke skulle hatt det barnet, men nå er hun 9 uker på vei og nå syntes jeg det er forsent også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sånn uten videre.

 

Barnevernstjenesten vil, om foreldrene er ute av stand til å yte tilstrekkelig omsorg, se etter fosterhjem til barnet. Dere kan selvsagt bli vurdert som fosterhjem.

 

Det hender fosterforeldre får adoptere sine fosterbarn etter hvert, men det er ikke veldig utbredt.

 

Men foreldre mister ikke omsorgen for barna sine fordi de er unge, har lite penger og krangler mye, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vil aldri bli adoptert i en slik situasjon som du beskriver.

 

Det stemmer det personen over skriver. Hvis foreldrene ikke ønsker omsorgen for barnet eller ikke er i stand til å ta vare på barnet vil det bli plassert i fosterhjem eller i en barnevernsinstitusjon (alt etter hvor i landet det er og situasjonen).

 

Det skal være omtrent på grensen til fare for liv før et barn blir tatt ut av hjemmet. Først vil det bli satt inn tiltak fra barnvernet, ev. avlastning.

De er unge og kan forhåpenligvis med litt veiledning og støtte fra barnevernet klare foreldrerollen bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...