mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2792580.ece Jeg vet jo at det er finanskrise og vi har jo kjent på økende rente (men nå er den på vei ned igjen:-) Og jeg vet at noen merker det mer enn andre, men det skremmer meg når jeg leser at politimesteren i Asker og Bærum forteller om flere selvmord som kan linkes direkte til finanskrisen. Enten at de pårørende har fortalt det, eller beskjeder som den avdøde har lagt igjen. Jeg synes det er skummelt..... og selv om man taper på børsen, selv om man mister jobben........... så skulle man i Norge i dag ikke behøve å ta sitt eget liv vel??? Nei jeg krysser fingrene for at min Kjære beholder jobben..... Hvis ikke får jeg kaste meg rundt å jobbe med det jeg kan, smerter eller ei.... For i min bransje merker man ikke finanskrisen på samme måte. For selv om man har dårlig råd, skal ikke naboen se det. Ergo håret stelles likevel;-) Nei hold dere fast, denne krisen er forbigående på lik linje som alle tidligere kriser.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Uff ja.....dette fikk jeg med meg på nyhetene. Det er bare så fryktelig tragisk når mennesker føler så stor desperasjon at de ikke klarer komme seg ut av mørket igjen. En tidligere kollega av meg valgte å avslutte livet sitt for 2 uker siden......uken etter hørte jeg om en ung gutt, som jeg ikke kjente selv. Og i hørte jeg om ennå en, er gammel bekjent fra yngre dager......unge mennesker alle sammen. Hva er det som skjer i samfunnet vårt egentlig? Tenker på den desperasjonen de må ha følt for å velge det de gjorde. Og på alle de stakkars som sitter igjen, barna deres, ektefeller, foreldre og vennene....det er bare trist. Vi må ta oss i nakken og tenke at om vi ser forandringen hos noen av de vi omgås, så er det faktisk lov å bry seg om. Heller det enn å ikke bry seg tenker jeg. Mange mennesker, ta her på nettet for eksempel, gir jo tydelig uttrykk for psykiske ubalanser og problemer. Da er det vel egentlig en plikt som menneske å prøve å hjelpe vedkommende, om man er en sann venn...?
Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Det er forferdelig trist, heldigvis har mannen min er sikker jobb, data må sykehusene ha uansett finans krise eller ei... Pluss med en inntekt så torde bi ikke annet enn å binde det store hus lånet vårt, og det har vi vært veldig glade for,renten er vel på ca 5,1.. Det er helt forferdelig at folk går og tar livet sitt, men i norge skal en jo være vel lykket og rik, skal en ikke det da???...
♥Snulder Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Når jeg hører om slike ting så tenker jeg igjenom hvor trygt og godt vi har det i vår egen lune hule. Her har vi ikke merket finanskrisen på annet vis enn at renta er på vei ned igjen.. og det er jo faktisk positivt! Desperate mennesker gjør desperate handlinger... ergo selvmord... Men jeg har ingen forståelse for at det er mulig å bli så desperat pga ingen jobb, eller dårlig økonomi. Har man vilje til å endre livstil for en periode, og ta en hvilken som helst jobb... så bruker det jo å løse seg over tid. Det eneste jeg kan komme på som kunne gjort meg bunnløst ødelagt og uten livsvilje ville vært å miste alle og enhver av de jeg er glad i....
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Huff ja, tragisk at noen kan gå så langt. Men nå om dagen er det snakk om veldig store tapsummer, og alt ; hus og hjem går i dragsuget. Uansett, det ligger nok noe mer i grunnen for å ta det skrittet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå