Gå til innhold

noe mot strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gode råd om hva man smøre seg inn i for å forhindre strekkmerker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder strekkmerker så er det nesten som et lotteri hvem som får dem og ikke. Det finnes ingen kremer som kan trekke ned i lærhuden hvor strekkmerkene oppstår. Det du kan gjøre er å sørge for at du ikke går unødvendig mye opp i vekt, da det vil gi ekstra belastning på huden. Du skal for all del gå noe opp i vekt, men å legge på seg 1 kilo eller mer i uka er unødvendig.

Det er altså ikke nødvendig å kjøpe dyre kremer for å unngå strekkmerker, men det anbefales likevel å ta vare på huden slik man ellers bør gjøre.

Skrevet

Ja, man sier det ikke er noe som kan gjøres, men jeg gjør som søstra mi anbefalte, og smører meg inn med babyoil på mage og hvofte både på morgen og kveld. Det kan da ikke skade i allefall...

Skrevet

Gjør som de gjorde i gamle dager...smør deg inn i God gammeldags olivenolje=)

Skrevet

i mitt forige svangerskap så smørte æ mæ inn i ALT muli,va veldi flenk me å smøre mæ...

Men har likavel strekkmerka fra mage å ned tell leggan...:(

Skrevet

Jeg har liten tro på at det er noe som virker mot det.. det er naturlig å få når huden utvider seg så fort på kort tid. Hadde nylig bursdag å fikk en Biotherm spesialkrem som er til gravide mot strekkmerker, skal nå prøve denne uansett :) Hørte for en stund siden at strekkmerker isåfall må forebygges innenfra, så det er lurt å ta omega3 så huden tåler mer.

Skrevet

hei.

Jeg bruker svangerskapspleieolje fra weleda. også skal jeg bruke fødselsforbredelsesolje (også fra weleda) når den tid kommer =)

Weleda har veldig mye bra produkter, også baby-barne-produkter. Verd å prøve =)

Skrevet

Hei dere, ang strekkmerker; jeg har selv ikke hatt trua på at det kan unngås..

MEN; jeg fant ut noe som for meg var litt spennende da jeg fikk en god aloe-vera gel, brukte det mot eksem, men det som ble igjen på hendene smørte jeg utover magen og på det ene låret (for å kunne se evt forskjell). Jeg begynte 2 mnd etter fødselen (det var da jeg fikk denne), og holdt på i 4-5 mnd, og det utrolige var at strekkmerkene på magen ble så godt som helt borte, og på det ene låret, som jeg hadde smurt, var de helt borte, mens på det andre låret er de fortsatt like synlige...

Man får jo tro hva man vil, men jeg vet iallefall at jeg skal kjøpe meg en sånn aloe-gel til og behandle det andre låret, + se om jeg kan forebygge strekkmerker med det i dette sv-skapet.

Det er den hvite fra forever living products tror jeg merket var, den med en sånn grønn fugl nederst på tuben..?! Dette er den eneste som har hjulpet mot eksemet også..

Det kan jo være verdt de 200 kr det koster om man vil prøve? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...