Leen Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg syntes det helt greit med skriveleifer her inne:) Jeg jobber også som lærer, og syntes det er deilig å ikke måtte rette feil. Skriv i vei! Så lenge vi forstår hverandre er det det viktigste!!! Kanskje det skulle bli opprettet et skravleforum for de som ikke takler skriveleifer:) Ps: Lærere skriver også feil!!!!
Gjest Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Javisst skriver lærere også feil. Ser feil på ukeplanen til datteren min omtrent hver uke jeg, men læreren er da dyktig selv om:-) Jeg skriver masse feil, ser de selv også, men gidder ikke rette de opp her inne. Om det hade vært i en annen setting, hadde jeg selvfølgelig gjort det. De fleste feilene mine ligger vel i en tast som ikke har funka her og der, tar det ikke høytidelig:-) BRA INNLEGG!
prebs Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 "Ps: Lærere skriver også feil!!!!" Ja, åpenbart. Er kunnskapen om kommaregler gått inn i mørket? Og etter preposisjoner skal det alltid være "dem". Sorry - pleier ikke å være så kranglete. Jeg er i det infame hjørnet i dag. Og - jeg driver selvsagt ikke med den slags korreks i det virkelige liv.
It's all about me Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Takk. Hadde ikke skriveleifer vært lov hadde ikke jeg våget å skrive mye, he he.
Leen Skrevet 27. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2008 Flott!!!! Så flink du er!!! Får håpe du ikke er sånn til vanlig, for da kan det hende du faller litt utenfor på det sosiale plan:)
___ Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Jeg har dysleksi og skriver mye feil, men jeg synes faktisk det er fint når noen sier ifra om "dumme"feil jeg gjør. Akkurat nå lurte jeg på om det egentlig heter "feil" eller "fegl" for eksempel. Da er det helt fint at noen forteller meg hva det skulle vært. Det som er irriterende er nor noen bruker skrivefeilene til å rakke ned på meningene og inteligensen min, men det skjer ikke så ofte heldig vis.
Angie77 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Svarte akkurat på dette i en annen tråd, men kan godt skrive det igjen:) Jeg må si jeg syns synd på de som stadig føler behovet for å kommentere andres skrive- og tegnsettingsfeil. Når man er klar over at det her inne er både dyslektikere og mennesker som ikke har norsk som første språk så forstår jeg ikke trangen deres til å "sette de på plass". Skal ikke de få kose seg her inne på lik linje med alle andre? Rokker det ikke litt ved rettferdighetssansen deres når dere ser at de gjentatte ganger spør om/kommenterer saker, men hele tiden er det rettskrivingen deres som kommer i fokus? Som blir ledd av? Syns dere det er rett at man ikke skal ta disse menneskenes innlegg like seriøst som andres? Jeg kjenner at jeg innimellom blir helt fortvilet på deres vegne. Jeg syns det er en form for diskriminering av store grupper mennesker som ikke har hatt privilegiet av virkelig å KUNNE et skriftspråk. Håper jeg selv aldri får trangen til å drite ut andre på områder hvor jeg vet jeg selv står sterkt, hevde meg på andres bekostning. Det er så jævlig nedrig!!
Slalotte Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Helt enig Jeg slurver som bare det, men så lenge folk forstår så gjør det jo ingenting Jeg skriver jo ikke til eksamen hvert innlegg heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå