Gå til innhold

Når er det ok å la lillesøster flytte inn på rommet til storesøster?


Helene84

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer?

Det er for tidlig enda da lillesøster våkner en del på natten for å få smokk eller vann (selv om hun kanskje ville sovnet bedre på et roligere rom sammen med storsøster da). Men jeg føler også at hun må være stor nok til å tåle hvis storesøster mot formodning skulle hoppe opp i sengen hennes på natta. Jeg lar de jo for eksempel ikke leke sammen uten å følge med på dem, selv om storesøster er veldig snill med henne.

 

Erfaringer? Nå har dere begynt å dele rom? Hvilke utfordringer har dere møtt på? Noen råd?

 

Blir veldig glad for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville bare prøvd jeg....

 

vi har nå sovet 3 uker på samme rom alle 4. det har gått veldig bra. eldste har ikke våknet selv om minsten har våknet og HYLT på natten.

 

her er eldste 2.5 år nå. hun er kjempe snill med lillebroren. og jeg lar dem leke sammen alene mens jeg lager middag f.eks.. hun bare passer på han og finner leker osv... men jeg følger jo med da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

 

Var inne på tanken om å prøve det! De leker veldig fint sammen slik som dine på dagen også.

Men er nok redd største skal våkne litt da. Ofte når hvis hun har kommet inn til oss på natta/morgenen våkner hun når lillesøster gråter. Da går hun ut av senga vår og bort til henne og finner smokken hennes i senga hennes og gir den til henne.

Men hvis dere sover alle 4 på samme rom vil dere jo hvertfall lettere merke om størstejenta valser bort til lillebror, og dere våkner fortere av barnegråt så dere rekker ta dere av babyen fort.

Vet ikke helt jeg, men lurer på om jeg bare skal prøve det, som du sier.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storesøsteren her har vent seg til skrikelydene hun. lillebroren hylte i nesten otimer ene kvelden. og hun lå i sengen rett vedsiden av. tror din venne seg til lydene og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei. Må nok si jeg fikk noen tanker når du skriver" hvis storesøster mot formodning skulle hoppe opp i sengen hennes en natt" Det står ikke noe om hvor gammel storesøster er, men mye kan skje med småe barn. Er de veldig slitne så kan de sovne hvor som helst, samme om det er oppå noen eller ikke. Den lille er ikke sterk nok til å puffe henne bort hvis hun plutselig skulle sovne oppå ansiktet. Ikke for å skremme deg, men jeg ville ikke tatt sjansen på å legge dem på samme rom hvis det kunne skje. Småe barn skjønner ikke noe med døden ennå, så det er ikke bare å forklare eller. Jeg sier bare at du må tenke deg litt om. Nært forhold får de uansett hvis aldersforsjellen ikke er for stor. Har 2 jenter som det er 2,5 år mellom, de har et veldig nært forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...