Mille** Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Pleier dere å lage marsipan med ungene? Evt kjøpe marsipan og lage figurer? Er oppvokst med den tradisjonen, mamma lagde marsipanen selv og så lagde vi fine figurer sammen. Men nå er det så mye annet godt å spise, har lagd det sammen med barna mine flere år, men det blir ikke spist så mye av det. Syns det er koselig å lage det, samme med pepperkaker, men det blir ikke spist mye av det heller.....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Nei, vi lager ikke marsipan, men vi lager mye annet godt til jul.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Nei har ikke laget det selv med mine barn, men husker også vi hadde alltid noen marsipan kuler hjemme når jeg var barn. Så også på godmorgen Norge idag, men sovnet i fra det midt i marsipanlagingen, fikk med meg han hadde noe sjokolade greier inni, og det tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på. Og også gi som gave til min far da han er glad i marsipan. Jeg kjøper nok bare den ferdige marsipanen. Den er veldig god til Odense syntes jeg.
Gjest Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Har ikke laget med barna nei, men er oppvokst med å lage marsipanfigurer :-) Så jeg skal lage med barna etterhvert :-)
Gjest Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Ja, det gjør vi. Best blir de når de dyppes i sjokolade da....... Delfiakake er også godt med marsipan, sikle sikle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå