Gå til innhold

Fy søren så liten str 56 er!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en venninne på besøk som skal få plukke ut de typiske jenteklærne jeg har liggende etter eldstesnupp, og i den forbindelse gjorde jeg en grovsortering i går (og får samtidig rotet frem spedbarnstøyet som lillebror skal overta). Og jeg ble nesten sjokkert - over startstørrelsen til storesøster, som altså var 56. Den er jo knøttliten!! Og jeg husker at den var litt stor i starten også til tross for at jeg krympet dem i tørketrommelen (bodyer altså). Jøsseland, jeg kommer vel til å være helt tussete når han kommer ut - jeg har jo til og med glemt hvordan man holder sånne små!! *sukk*

Men jeg gleder meg ulidelig også da :oD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var dagmamma hos en som hadde brukt str 44 jeg... DET var lite det. Hehehe

Skrevet

Hjelpe meg! Den hadde vel passet på de übersmå dukkene til vesla, de som jeg ikke klarer å holde på noen som helst normaltutseende måte, hehe :oD

Skrevet

ehh vi brukte 44 i de første 6 ukene tror jeg det var.....

en babyborn- dukke ville ikke fått på seg lua en gang.....

Er nå 8 mnd og bruker 68+ i klær....

Skrevet

Hehe....mine har starta på str 50, og det var faktisk litt stort til nr 2 som brukte den størrelsen lenge, var bare 47cm da hun kom til :-)

Men er smått ja, tatt vare på mye....gleder med til den dagen kommer at jeg kan ta det fram igjen. OM så egne eller tantebarn. Blir trolig et knøtt til på oss om noen år :-)

Skrevet

Hehe ... hadde samme opplevelsen for etpar dager siden.

Fant frem og vasket alle 50 og 56 klærne etter storebror, det er noen ganske andre dimensjoner enn 86 ja :-)

Både gruer og gleder meg til småen kommer (mest det siste såklart), men kjenner jeg blir usikker ved tanken på å holde hodet, stelle navlestump og alle de andre "vanskelige" tingene. Storebror kan jeg jo lempe rundt på som det passer meg nå, så å skulle ha en så skjør liten sak i hendene blir merkelig (og sikkert helt naturlig når han endelig er ute...).

Hold den nyfødte babyen til ei venninne da min egen var ca 8 mnd ... det var skikkelig rart og jeg følte meg som den kløna :-) Blir sikkert enda rarere nå som min egen har blitt enda større og mer robust.

Skrevet

Kløne, ja, der sa du det! Og hun jeg har utenfor magen er jo kjempestor - snart 4 år og størrelse 110 i tøy. Dobbelt så stor og vel så det :o) Holdt en liten gutt på 2-3mnd i sommer. Han var riktignok ikke så liten for alderen, men guri så krøkkete jeg følte meg... Men som du sier; det blir nok helt naturlig når de kommer ut, akkurat som det var det med førstemann :o)

Skrevet

Hehe.

Guttungen bruket str. 50 den første tiden, og det var alt for stort. Kan ikke fatte at han har vært så liten. Det lille hodet var mindre enn puppen. Han forsvant nesten når jeg ammet ham.

Skrevet

Jenta vår startet på 44. Hun er født 5 uker før tiden. Hadde bare kjøpt inn 50 og 56, så hun svømte jo i klærne vi reiste hjem i, hehe. Måtte stoppe på vei hjem for å kjøpe nye klær til henne :)

Det første året var hun mindre enn jevnaldrende, men nå merker vi ingen forskjell på henne og andre.

Skrevet

snuppa begynte med str 50 å det var litt stort, hun var jo bare 48cm men ble født over termin.. hun er fortsatt litt liten.. er snart 15mnd å bruker 74 i klær, bruker noe 80 også siden alt hun fikk til bursdag var 80 og 86.. 80 er litt stort men den går fint i joggedresses, bukser og gensre for det kan brettes litt opp.. bodyene i 80 er aaaaalt for store enda... men ja det e veldig lite, så på noen babyklær fra snuppa å de var jo såå liten å søt..

Skrevet

Leah brukte 44 et par mnder etter huin var født..skjønner ikke at det går ann..var hun SÅ lita liksom? Var å kjøpte babytøy til ei på 1 mnd og kjøpte str 56, tenkte at det måtte jo være alt for smått..hehe, men hun brukte fortsatt str 50 hun..bittesmått:) Fikk ikke til å holde henne heller, mamman måtte legg ehenne i armene mine mens jeg satt i sofan og var livredd for å ødelegge henne..hehe:) Men sånn var jeg da jeg fikk Leah også, synes IKKE det kom naturlig å holde en så liten skapning! :)

Skrevet

jenta mi brukte 46 i begynnelsen, og bodyen hennes har fått plass i albummet... haha

da syntes jeg 56 var digert, men nå er det jo veldig smått da... :o)

Skrevet

I albumet faktisk! *flire*

Det er vel det at 56 egentlig ikke er lite så lenge størrelsene går ned til 44 eller hva det er, som gjør at det nesten føles ekstra rart å synes at det er knøttsmått. Hvor liten går det an å bli liksom :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...