tara_77 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei. Er det sånn at den uken man tar ul så er barnet "ferdig utviklet" utvendig ? Tenker da på om de ser at ben, armer osv er i orden og på plass:? Hva med downs syndrom og hareskår osv.. er dette noe som de ser på ul eller må man gå å være usikker og redd frem til fødselen....Kan de få noen hint om dette under ul og blir man da innkalt på ny time eventuellt dersom de er i tvil om at alt er ok:? Off tenker en del på dette jeg altså.......andre som har det sånn også?
meg & to små vampyrer Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Downs kan man vel lettest se ved å måle nakkefolk i uke 12/13. I norge er ikke dette noe man gjør, men i danmark f.eks. er det en av de obligatoriske undersøkelsene. Etter dette tror jeg ikke de ser det så lett dessverre. Er du veldig bekymret syns jeg du skal ta en tur til legen eller jordmor og ta en prat om det. de kan sikkert hjelpe bedre.
annemarg81 Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Hei. Jeg var på privat 3D ul i uke 28, da så han etter hareskår.
Fire småtroll Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Det de kan se på ordinær UL er at armer og ben er på plass, at ryggraden er hel (ikke ryggmarksbrokk f.eks), at ungen svelger fostervann, og at det vannet er i magesekk, blære og nyrer (da fungerer det som det skal). De kan også se hjertefeil, hull i mellomgulv og de ser etter åpen gane. De kan ikke se dows syndrom (da må du evt til privat ul i uke 12-13 hvor de ser etter nakkefold og veskeoppsamling langs ryggraden), eller andre funskjonhemninger og hjerneskader. Man har ingen garantier for frisk barn før det faktisk er ute, og jeg tror du er helt normal som tenker litt på dette og bekymrer deg. Er liksom en del av det å gå gravid det også... Men når du tenker på hvor mange barn som blir født er det ikke mange prosentene som opplever misdannelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå