Gå til innhold

grysom!


*TuttiFrutti*

Anbefalte innlegg

Hei! Husker deg fra Bli gravid og BIM sidene da du hadde termin 1 dag før meg! Ser på hjemmesiden din at du gir grøt og fruktpurè allerede. Jeg ammer babyen min som er blitt 3 mnd - har veldig lyst å starte med litt grøt på kveldene i håp om at hun ikke våkner så ofte på natten, men på helsestasjonen min anbefaler de ikke før hun er 4 mnd. Var nysgjerrig på om du har fått andre råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nysgjerrig på det samme:) Jeg har forresten begynt å gi litt morsmelkerstatning i tillegg på kvelden, og tror det hjelper litt! Var ikke såå ofte våken i natt faktisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er din våken lillespire08? Min legger seg mellom kl 19 - 21 (veldig fornøyd med det fodi det er noe hun har begynt med nå nylig - lenge må det vare!) og sover mellom 3 - 4 timer i strekk (også bra!). Men så våkner hun kl 00, 0200, 0330, 0430 osv helt til vi står opp i 7-8 tida. Prøver å gi henne smokk, snu henne og stryke på henne til hun roer seg men som oftest er det bare puppen som hjelper... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger seg 19-1930 (gjort det siden han var 5 uker!). Har de siste ukene vært våken hver time- hver andre time. (tidligere våknet hver 3.time) Det eneste som roer han også er å få pupp, smokk/kos o.l. er ikke snakk om! :o Er ikke sååå artig å måtte amme 4-5 ganger etter leggetid til småtten. Vi står opp kl.7.

Hvor ofte ammer du din Tuttifrutti?

Men etter jeg ga mme igår, så sov han fra 1930-2230, pupp, og så fram til 03:) Pupp, og våken mer eller mindre fra 05-07. (sov litt fra og til) Spent på om dette var et engangstilfelle, eller om han har bedret nattesøvnen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det har seg jo slik at jeg ikke fikk melk å ikke kunne amme.

å når lillegutt var ca 11 uker så måtte han ha mat oftere å gulpet en go del.. så da spurte jeg moren min å hun sa at alle ungene hennes vi er 6 stk har fått grøt fra vi var 2 måneder..

så d rinngte jeg helse stasjonen å hørte om jeg kunne begynne med 4 månders ting å da sa hun klart du kan. før i tiden begynte vi å gi grøt å purre når di var 3 måneder. men det var noen få som ikke hadde nok utviklet tarm system så derfor flyttet di grensen til 4 måneder.

men hun sa du merker fort om det går bra.. får han vondt i magen så gi bare litt .

men han har ikke hatt vondt i magen i det heletatt:D å spiser som en helt¨:D

sover fra 2100 ti 0930 spiser en gang da.. men vi tar han ikke opp av sengen gir han bare flaska:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er 3 mnd og 1 uke. har vel ingen grunn til å gi han grøt siden jeg har nok melk, og han virker fornøyd da :) enda iallefall.

Så det går bra å gi grøt fra 3 mnd altså?

 

eneste han begynte å våkne annen her time på natta en ukes tid, men de to siste nettene har han sovet litt lengre igjenn. Han som sov fra 4-6 timer sover nå fra 2-4 timer. Så merker jeg er trøtt. Han våkner for å få mat han da..tydelig sulten når han våkner. Så jeg var tenkt å begynne når han er 4 mnd..Men kanskje jeg skal liste meg til å begynne om 1-2 uker? eventuelt gi det som velling..

 

Jeg ga nr to grøt 1 uke før hun var 4 mnd pga hun trengte mere enn bare mm. Og det gikk jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi flere som har det på samme måte. Nettopp derfor jeg har lyst å gi babyen min grøt på kvelden nå ved 3 mnd - fordi hun våkner så ofte på nattn. Føler jeg ammer oftere på natta enn det jeg gjør i løpet av hele dagen.. phew..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vår gutt på 14 uker har bare begynt å smake på risgrøt (Hipp), det blir ikke mye spising ut av det. Mest smaking da han ikke er så begeistra. Ellers har han hele tiden fått MME da jeg ikke fikk melk og han ikke ville ta puppen.

 

Den siste uka har han sovi hele natta fra kl 22 til 07. Kjempedeilig å få sove så mange timer i strekk. Han har også den siste uka flytta inn på eget rom i egen seng, mulig han sover bedre av det også. Lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager hjemmelaget babymat jeg:)

koker poteter og gullerøtter å moser dem i blenderen med avokado og litt mme :) han synes det er super godt, sunt er det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi min grøt og fruktpure..men det resulterte i at jeg fikk kolikk ungen min tilbake så venter med det i en stund til. Hadde gledet meg til det! og han elsket jo det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er 3,5 mnd så i går laget jeg velling til han mme plus litt grøtpulver oppi. ga i går og i dag. Og han likte det :D Vil ikke ta flakse med mme. Men å gi han dette på flaske var null problem.

Ikke har jeg merket noe på magen hans heller, så virker som han tålte det.

Sov igrunn ikke noe bedre i natt..gikk 3 timer mellom hvert måltid og ikke 2 som natta før..men får se hvordan det blir i natt. HAn har allerede snart sovet i 3 timer..

 

Jeg gir han først ca 1 dl med velling. Så ammer jeg han etterpå. Og da drikker han litt av meg også. Sulten kar dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...