Nønneliten-kommer i feb09 Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Noen som har tatt glukosebelastningstest? Tok det igår, og hadde 4,8 fastende og 11,5 to timer etter å ha drukket det sukkervannet. Legen sa det var altfor høyt, og ble henvist til sykehus.. hmm.. Har BMI under 27, rundt 26. Grunnen for jeg måtte ta testen var fordi de fant sukker i urinen. Trodde jeg var flink med kostholdet jeg. Drikker ikke brus, og spiser sjeldent snop. Men alt kan selvsagt bli bedre da. Trimme mer og spise mindre pepperkaker Har ikke lagt på meg spesielt mye i svangerskapet heller, rundt 2,5-3 kg og er i uke 27 nå. Noen som vet hva som foregår på sykehuset?
bomsa Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 det er ikke bare tykke folk som spiser usunt som får svangerskapsdiabetes...:-) Også "vanlige" folk får det. på sykehuset får du opplæring i kosthold av en dietiker og eventuelt hvordan du tar insulin.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Jeg har også svangerskapsdiabetes, selv om jeg har en bmi på 23, og ikke drikker brus eller spiser snop. Det er faktisk like ille med brød og paste for blodsukkeret, og ikke minst frukt. På sykehuset måler de babyen annenhver uke med ultralyd. Hjemme måler jeg blodsukker ofte selv (fikk måler på sykehuset), og diskuterer det med indremedisiner, om jeg trenger insulin og sånt. Ellers fikk jeg time til ernæringsfysiolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå