Katrinemarie Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Ei jente i gaten vår som går i 5. klasse har lyst til å være passepike for minstejenta min på 14 mnd. Jeg hadde ikke passepike til eldstedatteren min, så dette er helt nytt for meg. Hvor lenge er passelig for passepiken å trille på minstejenta ute? Og når er det for sent på ettermiddagen/kvelden? Hvor mye er vanlig å betale en trillepike i timen? tusen takk for svar!!
tvkrus Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 jeg har vært det, jeg hadde et par faste jeg pleide å ha de mens mor/far laget middag,når de trengte å gi mer opmerksomhet de til eldre søsken, eller for da de skulle sove (mest på helga det da) en hentet jeg i parken på vei hjem fra skolen. tida bestemer du selv hva som passer for deg. og lag regler hvor hu får lov til gå og hva får lov til å gjøre og når være hjemme. hva som er "vanlig" å gi vet jeg ikke. men jeg gjorde det ikke for penger ,men for jeg likte/liker å leke med barn.men lag avtaller så det ikke blir misforstålser.
Katrinemarie Skrevet 27. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2008 Takk for svar tvkrus:) Er det noen flere som vil dele på sine erfaringer? mottas med takk!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg var passepike for en gutt fra jeg var 12 til jeg var 15 år. Jeg fikk beskjed om å ta ham med på lekeplassen (holde meg borte fra kjøpesenter osv), og passet ham fra 3-5 tre dager i uka. Han var hjemme med moren hele dagen, og de hadde en baby også, så moren brukte denne tiden på å slappe av /konsentrere seg om babyen. Han var 13 mnd da jeg begynte å passe ham. Fikk 150 kr uka for dette.
LegallyBlond Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Vi hadde trillepike til eldstemann, en kusine av meg så vi kjente henne godt fra før. Hun hadde ham 1-2 timer på ettermiddagen en dag i uken. HUn hentet ham klokken 17, og det var egentlig litt for seint. Synest fra klokken 15-16 hadde vært mye bedre, både for barnet sin del, for vår del og med tanke på hvor mørkt det ble vinterstid. På vinteren måtte vi rett og slett avlyse det eller hun evt. kom inn til oss å lekte med ham, for det var alt for mørkt til å være ute med ham. Men dette kommer jo også litt an på hvor man bor o.s.v. Da jeg passet barn hadde jeg dem ca 2 timer, og hadde dem med hjem til oss når det var mørkt ute eller veldig dårlig vær. Vi betalte vår trillepike 25 kr gangen, så mellom 20-30 kr synes jeg er greit når de er på den alderen. Hun fikk samme sum uansett om hun hadde ham 1 eller 2 timer. Hadde hun vært eldre og passet dem mer + hatt mer ansvar hadde jeg gitt mer, og også betalt på timesbasis
LegallyBlond Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Glemte å si at det er lurt og sette noen grenser for hvor de får gå, og at de må sitte i vogna når de går ved veien o.l. Er ikke alltid en 5.klassing helt ser alle farer og hvor det er ok for en på 14 mnd å oppholde seg
Katrinemarie Skrevet 27. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2008 Ja, det har jeg også tenkt på at det blir fort mørkt nå vinterstid, vi er hjemme kl 16.30 hver dag og jeg pleier å legge ungene 19.30 ca på kveldene, ønsker jo å ha litt tid sammen med dem begge. Er dessuten alene og de er hos faren annen hver helg. Samtidig tror jeg 6 åringen min ville satt pris på om jeg viet litt mer tid til bare henne, så da hadde det jo passet fint å sende ut minstejenta i vogna sammen med trillepiken en liten stund ett par ganger i uken rett etter middag kanskje.. Og siden dette er helt nytt for oss så er det kanskje greit å trappe opp litt også med tiden, til våren og sommeren er jo minsta litt større også. Takk for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå