Gå til innhold

Dere som har hatt barn med vann i mellomøret se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag skal jeg til legen med Sander for å ta trykkmåle ørene hans..var på hs sist onsdag og legen der så at Sander hadde vann i mellomøret..

jeg er jo veldig spendt på resultatet etter testen i dag, har fått time til hørseltest 17 des også...

hvordan var fremgangsmåten deres etter at dere fikk sjekket ørene til barnet deres, er det noe alle barn må igjennom den trykkmåleren feks..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri tatt trykktest, men gutten vår (3 år nå, øreproblemene begynte da han var 1 år) har mye vann i mellomøret og han har fått Zyrtecmikstur som han skal ta en skje av hver kveld når han begynner å bli forkjølet, Zyrtecen er med på å fjerne væsken i mellomøret, visstnok.

Skrevet

Datteren min har det og hun skal sette inn dren + fjerne en falsk mandel. Hun var hos øre, nese, hals og tok sånn øretest, masse væske Tok bare noen sekunder på hvert øre. Så gikk hun inn i neste rom og tok hørseltest mens legen fortalte meg at hun måtte operere fordi det var så ille. Hun hørte, ikke overraskende, veldig dårlig.

Skal inn om to uker, og det er to uker siden vi var hos lege. Så dette har gått fort.

Skrevet

Den Trykkmålinga er berre at dei set inn proppar i øyrene på ungen og dermed får dei målt trykket. Det er ikkje noko stor sak, dette. Og det går fort:) Det måler egentlig kor bevegelig trommehinna er, og dermed finn dei ut om trykket bak trommehinna er normalt etter stort.

Hørseltesten er litt forskjelling alt etter alderen på ungen, ikkje alle testane er slik at ungen "deltek" med å trykke på tast ved lyd.

Skrevet

Har vært hos legen nå, og det tok max 2 min å finne ut at Sander hadde vann i begge ørene...skal tilbake i januar og hvis han fortsatt har vann i mellomøret så skulle legen henvise han til spes..

fikk beskjed om å bruke nesespray med saltvannsoppløsning 4-5 ganger om dagen...hvis ikke det hjelper så skal han få lagt inn dren i øret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...