Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Fikk vite av legen min nå at det kan hende Ullevåll avviser søknaden min om fødeplass der siden jeg har hatt assistert befruktning på Riksen... Hva gjør jeg da? Nå er det for sent å søke meg på Riksen, ikke vil jeg dit heller, jeg er for overvektig for ABC og jeg har hørt så mye negativt om A-hus, så dit vil jeg heller ikke! Det siste er jo hun som måtte føde i bilen midt på natta fordi alle dørene var låst! Blir hjemmefødsel, da? Er i uke 12 nå..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Hvorfor i alle dager skulle de avvise deg fordi du har hatt assistert befruktning på riksen?? Høres da virkelig merkelig ut! Hvis så er tilfellet, må de da ta i mot deg på Riksen (jeg har for øvrig veldig god erfaring derfra), men det lureste er jo å ringe Ullevål og høre. Søk deg dit uansett du!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 Får jo se når jeg får svar om jeg ringer og "klager"... Eventuelt ringer Riksen og hører om de har en bitteliten krok til meg... Jeg må jo ikke være på barsel så lenge siden dette er nr 2... Fødte på Riksen sist og jeg taklet ikke å ligge på barsel... Hun jeg lå på rom sammen med hadde mann og barn på besøk fra tidlig til sent, så jeg fikk jo nesten ikke ro eller fred til å lufte såre pupper...
annemarg81 Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Ville bare si at hun som fødet i bilen, var fordi de dro til feil akutt mottak. De sto uten for det gamle og der er det jo ikke åpent nå som de har fått nytt! Ikke rart hun ikke kom inn! A-hus er kanskje ikke det beste stedet dersom du vil ha ekstra omsorg rundt fødselen, det går litt på samlebånd der. Fikk min første der og syns det var helt greit, hadde en helt grei fødsel og dro hjem etter 2 dager. Skal også ha min andre der )
Magehus Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hvorfor for sent å søke deg til Riksen? Jeg, i samråd med min lege, søkte meg til Kongsvinger sykehus i uke 16. Da jeg var til ultralyd ved A-hus, ble det trodd at jeg skulle føde der, så jeg byttet fra Kongsvinger til A-hus i uke 20 (fordi jeg fant ut at jeg heller ville til A-hus). Dette var jo ikke noe problem!? Mener legen din at dersom Riksen avviser søknaden din, står du alene?! Dette er ditt problem, og du får ordne opp selv? Gjennom lesing her inne forstår jeg at jeg har en veldig fin lege!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 Nei, jeg vet ikke hva som skjer da, jeg... Nei, legen min har ikke sagt at jeg blir stående alene, det er det hjernen min tror.. hehe . Jeg er veldig opptatt av å få en positiv og trygg fødselsopplevelse, derfor er jeg veldig usikker og bekymret når jeg ennå ikke har fått fødeplass og i tilleg får vite NÅ at det er risiko for at Ullevåll avviser søknaden min... Har fått høre flere ganger at det er vanskelig å få fødeplass på Riksen! Sist søkte jeg meg på Riksen i uke 7, og da fikk jeg plass... Men får jeg negativt svar fra Ullevåll får jeg bare ringe legen min og snakke med ham... Ellers er jeg veldig fornøyd med legen min! Han er veldig snill og forståelsesfull! Han uttrykket seg kanskje bare litt uklart eller feil... hehe Gudene veil...
Gjest Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Men hvis du får avslag så får du bare vente hjemme så lenge at ungen har hodet halvveis ute før du tropper opp på Ullevål Hehe... de kan vel ikke sende deg videre til et annet sykehus da Men seriøst- de kan jo ikke avslå fordi du har hatt ass.befruktning? Det er det teiteste jeg har hørt. Hvis alle barna som ble til med ass.bef skulle fødes på Rikshospitalet, burde jo ingen andre få plass der da (kun reservert til ass.bef-barn) og sånn funker det jo ikke. Nei,jeg tror nok dette bare er en misforståelse
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 Du har rett i det, Turbo! Takk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå