Gå til innhold

Hvor lang tid fra hormonspiral til gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :o)

Lurte på om det er noen andre som har hatt hormonspiral og hvor lang tid det tok fra dere tok den ut til dere ble gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral. Tok den ut i mai for da orket jeg bare ikke mer, følte at den påvirket både humør og vekt.. :) Men har ikke begynt å prøve før nå, er på 2. pp. Så sånn sett så blir det jo 'feil' å sammenligne. Vi har bare hoppet av i svingen frem til nå da, så det kunne jo fort ha skjedd såklart. Håper hvertfall spiren sitter nå, er et par dager etter EL og føler meg litt småkvalm, hehe.. kanskje jeg bare er spent!! :)

Lykke til med prøvingen, er bare å kjøre på! Har forresten hørt en liten teori om at rett etter at man fjerner hormonspiralen så kan flere egg løsne samtidig, kan være en ørliten større sjanse for tvillinger... ;)

Skrevet

Da jeg tok ut spiralen sa legen til meg at jeg hadde hatt normal eggløsning hele veien. Det er bare siste trinn, at egget fester seg, som har blitt hindret. Derfor kan du hypotetisk sett bli gravid samme dag som du tar ut spiralen. Legen sa at det kjappeste han hadde sett var en som kom tilbake gravid 2 uker etter at hun tok ut spiralen.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg tok ut spiralen min for 3 dager siden og da begynte jeg og blø med en gang. Først bare litt også dagen etter like mye som ved normal mens. Så det er nok det jeg har fått.Går bare og venter på at det skal gå noen dager til så kan sette i gang! :)

Lykke til til deg også! :)

Skrevet

Jeg tok ut spiralen den 10. oktober og nå er jeg gravid. 4 uker.

Skrevet

Tok den ut i slutten av aug og er gravid nå. Og jeg har ikke lett for å bli gravid. Tok over et år første gang.

Skrevet

Hei:-)

Første gangen jeg tok den ut tok det 13 mnd før jeg ble gravid.... Men det var med første og vi hadde VELDIG lyst på barn. Fikk beskjed av legen at vi skulle sendes til kvinneklinikken for utredning etter 12 mnd prøving, men inne vi fikk time der var jeg gravid:-) Sluttet å tenke på det og slo meg til ro med at ingenting kom til å skje før vi hadde vært til utredning... Da skjedde det:-)

Nå andre gangen tok jeg ut hormonspiralen 20 mai og ble gravid ca 20 juni:-) Altså på første forsøk:-) Har termin 13 mars og gleder meg:-)

Derfor er min oppfordring å bare prøve i vei:-) Ingenting som tilsier at det ikke skal gå på første forsøk;-)

Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg tok ut min hormonspiral 22okt og fikk mens dagen etter, men fikk mens igjen 27 dager etter det oxo så nå har jeg IKM i uke 51. Så håper spira sitter denne syklusen.

Jeg trur at det varierer veldig på når hormonet er ute av kroppen og hvor lett man har for å bli gravid. Ellers er d jo lurt å prøve å være avslappet ang prøvingen og ikke stresse.

Krysser fingrene for alle oss aom prøver og håper vi blir gravide kjapt :)

Skrevet

jeg fjernet spiralen for 6 mnd siden. og har enda ikke blitt gravid. de første mnd tok jeg EL tester for å sjekke når jeg hadde det. nå kjenner jeg de uten å teste. men jeg har fortsatt nesten ingen blødning ved mens som varierer mellom 25 og 28 dager. har et barn allerede og trodde kanskje jeg ble lett gravid hvis man kan si det. den gang ei! men tar livet med ro, har heldigvis en flott gutt :)

Skrevet

Du kanbli gravid med en gang du fjerner spiralen. Jeg fjernet den 5 november, blødde 7 november og nå er jeg gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...