Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at BF har betalt inn en sum i bidrag, vil jeg da få dette, eller vil det gå til å dekke opp for det bidragsforskuddet jeg har fått i 4-5 mnd frem til nå?

Han fortalte meg at han hadde betalt inn 5000 for noen dager siden. Jeg har kanskje fått litt over 5000 i bidragforskudd uten at han har betalt inn noe som helst. Jeg regnet da med at jeg ikke fikk noen ting før han hadde betalt det som NAV skal ha, men nå ser jeg jeg har fått inn noen tusen på konto. Kan dette være det bidraget han skylder meg? Eller er dette noe annet?

Uff... det burde komme beskjed før pengene kom inn på konto, jeg hater å få inn penger jeg ikke vet hva er altså...:S Men, sannsynligvis er det mine penger, så det er vel ikke noe å bekymre seg for;) Trenger vel ikke bruke de før jeg vet at det er mine penger, men kunne gjerne tenke meg å betale husleia med en gang dersom det var mulig:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ha det som skal være for den måneden som gjelder når han betaler inn, først. Så kan de bruke resten til å dekke inn det som til enhver tid er eldste gjelden. Så det kan være staten, men det kan også være deg:)

Og det bruker å være noen få dager mellom innbetalingen til bidragspliktige og utbetalingen til deg.

De kan også ha trukket deg i dette bidraget, for det engangsbeløpet på ca 800 som er for å få bidraget fastsatt av NAV. Det gjør de ikke neste gang:)

Det kommer som regel en slik liten NAV-slipp i posten noen dager etter pengene er kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...