loffmusa Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 jg traff foreldrene hans for første gang da jg var 3 mnd på vei. ( graviditeten skjedde litt fort). har hatt et helt flott forhold til min svigermor og har kost meg så. Hun ringte ofte å lurte på hvordan jg hadde dt og om dt skjedde noe.. Etter vi fikk jenta( deres første barnebarn) så har ting blitt annerledes. Hvem av oss har skylden? da vesla var 2 uker fikk hun kolikk,og slet utrolig mye med henne. svigermor var her på besøk i en uke,dt planla vi før jg fødte. Jeg kjente jg ikke likte henne og lurte på hva som hadde skjedd med meg. Jeg var helt en annen,dt var skummelt. prøvde å unngå henne og var små sur.Hun dro hjem og da snuppa var 7 uker ble vi kvitt mye av kolikken(3 ganger me kiropraktor). Vi ble anbefalt av kjente,venner og JORDMOR om å ta seg fri en kveld. gå på kino og ut å spise. Da passet min tante på vesla vår og da svigermor fikk høre om det ble hun sur og sendte en meld om at vi var uansvarlige foreldre(meld kom på samboers tlf). Han skrev tilbake at vi var ute for å KUN se film og spise og IKKE for å drikke alkohol. Han har snakket med sine foreldre i ettertid,men det har ikke jg. Ble så skuffa at jg har ikke svart svigermor på meldinger. til helga kommer de på besøk fra sogn-telemark og jeg gruer meg... Er det jeg som er helt IDIOT eller? hadde planer om å feire jul med dem i år,men nå er jg begynt å tvile. snuppa er 3 mnd nå,hun trenger jo oss begge forslag? huffff:(
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 tror dere er ganske like begge to jeg .. hun prøver og være snill og du snur henne ryggen, noe hun skjønner. Dere går ut og spiser og ser film, skaffer da en barnevakt som IKKE er svigermor. Dvs hun går via sønnen for og slå tilbake på deg. Er slik jeg ser det. Bli voksne begge to. Ja du er en liten idiot .. hihihi ;-) feir jula med dem så skal du se at alt ornder seg .. :-))
loffmusa Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 Dn uka hun var her skjedde dt mye. Vesla hadde kolikk,vanskelig for alle dt men vi slet enormt. og da var dt mye av detta: ikke gjør sånn,gjør sånn, og hun glagde på at jg spiste dårlig,ja jg gjorde dt men var kjempe stresset. og ja,melka forsvant etterhvert når jg ikke spiste.. Det var utrolig vanskelig,men nå føler jg HAT og jg får dt ikke vekk..
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg tror hun føler seg ekskludert. Du var nok veldig sliten de første ukene, og så gikk det utover henne. jeg synes rett og slett at du skal ta deg sammen, og be om unnskyldning for at du kanskje har virket tverr og vrang, bare forklar at du er sliten. Hun må jo få ha sine egne meninger om hva som er greit og ikke greit, så lenge hun respekterer deres avgjørelser. Man er ofte mer sår ovenfor svigerforeldrene, men det må du bare komme over. Du bestemmer selv hvordan forholdet deres skal bli
loffmusa Skrevet 26. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2008 ja,jeg gjør nok det.. Det er bare så utrolig vanskelig. Hun har sendt XL lammeskinn fra nøstebarn i posten til oss. Videresendte en gave vi fikk fra en nabo der Strikka en rosa ullbrok og sendte i posten. Kom en luftrenser fra nikken til oss som hun stod bak, og hun sto bak en vannrenser som tilfører vannet oksygen. Alt detta kom i posten,men takk har hun IKKE fått fra meg. Jeg vil ikke kjøpes... Men hun hadde vist forlangt litt penger for luftrenseren da... Jeg mener man ikke skal sende ting uten å spørre om vi vil invistere i detta. luftrenser 4000 vann greine 4000 lammeskinnet ca 1000 hmm. ja.. ekke lett
loffmusa Skrevet 26. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2008 Mia_73 Tror nok ikke det du... Tror svigermor har MYE å ta seg sammen for hun oxo!!!!!
~sjiraff~ Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Hva er det for en slags kommentar da? Kanskje greit å bli voksen selv?
~sjiraff~ Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Husk at du fortsatt er i en veldig følsesmessig periode, hvor små ting kan bli veldig store, og følelsene løper litt løpsk. Svigermoren din burde så absolutt ha spart seg kommentaren om at dere var drålige foreldre. Hakkingen og masingen da hun var på besøk var nok sikkert godt ment, men ble allikevel bare helt feil. Gi forholdet deres tid. Jeg tørr nesten å vedde på at de ordner seg med tiden så lenge dere hadde en god start.
mamma mitt Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Skriver under den jeg:o) Snakk med henne lær henne og kjenne vi er alle forskjellige, livet handler om og gi å ta. Hun vil nok bare være en god bestemor
loffmusa Skrevet 27. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2008 jg håper det.. en annen kommentar var at jeg måtte slanke meg. Man spøker heller ikke med den slags til oss nybakte mødre som er sååå sårbare.. dette var 3 uker etter fødsel og jg var kun 3 kg unna dt jg veide hos legen da jg var 6 uker på vei... Hun klagde på at jg ikke kunne ta i jenta me kalde hender, mn nå er jg en kald person utvendig altså og hun er så vandt med mine hender.. Jeg har sagt til sambo at julen for min del er nok ikke hos hans foreldre i år.. Han sa ikke stort om det,kansje han ble lei seg.. huff og huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå