Gå til innhold

Julekort, hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon på jobben i dag om julekort, diskusjonene gikk ut på hva man skrev og hvem man sendte til?

Jeg sender kun julekort til fam og gode venner, med ønske om god jul og godt nytt år, kjedelig og intetsigende, men orker ikke skrive "skryte" brev eller "syte" brev.

Får selv masse produserte julebrev, altså kopi av orginalen, som kun innholder selvskryt og syting. Dette er av folk jeg kjenner godt og som jeg allerede vet års historien til, (trenger den ikke skriftelig også) De får også kun kort med god jul osv.

I år sender jeg kun til de jeg fikk julekort av i fjor, orker ikke bruke tid og penger på å sende til folk man har kontakt med hvert skuddår og som ikke sender tilbake.

Hva pleier dere gjøre, kun skrive god jul osv, eller skriver dere mere? og hvem sender dere til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender kort til nærmeste familie, venner og endel som jeg nesten kun har kontakt med per julekort (type gamle naboer, venner jeg ikke har så god kontakt med lengre). Skriver noen linjer om at vi gleder oss til jul, evt nyheter (som graviditet, podens første jul) og ønsker dem god jul. Sånne brev er det dummeste jeg vet, mine foreldre får 2-3 hvert år og det er noe vi ler av og gjerne leser høyt fra. Spesielt en fjern slektning av min mor ramser opp alt de har kjøpt, hvor de har reist, hvilken luksusmat de har spist osv osv. Eneste triste er å lese hvert år hvor de skryter av ene barnet som har flott utdannelse, god jobb osv og null om det andre barnet som har en håndverkerjobb.

Skrevet

De julebrevene faller ikke alltid i smak hos meg, i fjor fikk jeg et masseprodusert julebrev fra en jente/dame som jeg traff i syden og hun skrev kun om sykdom og hvor lenge de hadde vært syke og i hvilken mnd. På slutten skrev hun et par setninger om at de hadde det bra.

Skrevet

Jeg lager julekort selv, og skriver på for hånd. Noen blir det bare god jul etc på, andre føler jeg jeg vil skrive mer til :)

Sånne masseproduserte brev er bare teit..

Skrevet

I fjor skrev jeg en liten hilsen bak på kortet.. F.eks til mamma og pappa, hvor jeg takket for all hjelp til alt mulig og at vi gledet oss til å feire jul med dem..

I år blir det "kjedelige" kort med ferdig påskrevet god jul og godt nytt år..

Sender også til de vi fikk fra i fjor.. Men har lagt julekorta et lurt sted, så får ikke sjekka hvem vi fikk av.. Så da får de fleste kort i år..

Skrevet

Jeg sender julekort til alle jeg har lyst å sende julekort til, uavhengig om vi har fått fra de eller ikke.

I år blir det noen selvskrevne, men mest ferdigskrevet. Laget det på nettet. Skrev et koselig lite dikt, og god jul og godt nyttår.

På de jeg skriver for hånd, er det litt forskjellig hva jeg skriver.

Noen blir kort, mens andre blir litt lengre. Sistnevnte er helst til tanter og onkler langt vekke som vi ikke snakker med så ofte. Skriver om det er noe nytt og generelt hvordan vi har det. Ikke noe syting eller spesielt skryting,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...