Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Sønnen min (10 mnd) var hos legen for to uker siden, og der antok de at han hadde falsk krupp. Vi fikk efendrin (eller noe i den duren) hostesaft, som vistnok skulle hjelpe mot det. Det gjorde det ikke, og vi fikk solviperct, noe som heller ikke hjalp noenting. Det ble bare værre, og vi bestemte oss en dag for å dra på legevakten med han, for da var han skikkelig ille. Han hoster til han kaster opp, det har han gjort i to uker, og ingenting hjelper! Fikk til slutt brikanyl, noe som hjalp bittelitt, men ikke mye. Nå for en halvtime siden, så fikk han et anfall igjen, hvor han spydde utover hele meg og soverommet. Gikk ut på parkeringsplassen med han, da legen hadde sagt at frisk natteluft skulle hjelpe, men han bare fortsatte å hoste og brekke seg. Så nå har jeg noen spørsmål til dere, damer 1. Noen som vet når dette har tenkt å gi seg? 2. Har deres barn fått noen annen medisin som har hjulpet bedre enn nevnte? 3. Kan det være noe annet? 4. Noen som har erfaring med dette og ka fortelle andre ting som hjelper?
Gjest Kelly Taylor Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 hei. har selv to krupp barn og frisk, kald luft hjelper, men helst bare der og da syns jeg. jeg ringer alltid legevakt når anfallene kommer og får da noen små tabletter som jeg aldri husker navnet på, men de har hatt veldig god virkning på mine og virkningen kommer fort og det er nok med en dose. lege skjønner sikkert hva du mener når du sier små tabletter som løses opp i saft eller vann.
Beama Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Her hjelper efedrin og frisk luft. Så har dessverre ikke andre råd til deg. Men tror jeg hadde tatt han med til legen igjen... for det høres voldsomt ut slik han har det. Gutten min ( 8 mnd.) hoster ikke så ille att han spyr under kruppanfallene sine... han høres ut som en hund som bjeffer nesten i tillegg til att han sliter med å puste. Men han har astma i tillegg da.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hei du. Ta han med på legevakten og forlang innleggelse på sykhuset. Min sønn hadde falsk krupp, det eneste som hjalp var forstøver blanding med ventolin og ......... husker ikke va han fikk. var på sykehuset i 1 døgn og fikk med ventolin spray hjem. Du kan prøve å holde han over dampende vann med eucalyptus, det åpner opp luft veiene.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2008 Takk alle sammen! Mange fine råd! Virker ikke som om legene tar meg seriøst, de bare ser på han og gir meg hostesaft. Hørt om fler som har fått slike små tabletter, men det har ikke legene nevnt engang. Han er så hes nå at han ikke klarer å gråte engang.
tonebf Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 kortisontabletter heter det, sønnen min får dette! Sønnen min har astma og har hatt falsk krupp... Sønnen min får astmamedisinier(ventolin, pulmicort osv) og kortison vis han er ekstra dårlig! Sønnen min fikk astma etter ett par runder med falsk krupp Frisk luft, efedrin, ventolin og kortison har gjort susen her God bedring!
Beama Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Du kan ikke ta han med til en annen lege da? Jeg har måtte kjempe for å bli tatt på alvor med gutten min.... var hos 4 leger pluss barneklinikken uten att de såvidt så på gutten... bare nikket og sa att det var sikkert astma. Gutten har vært tett siden han ble født, er en skikkelig surkling når han puster. Først når jeg kom til en grei lege på legevakten følte jeg att jeg ble tatt på alvor.... så nå bare venter vi på att han skal bli stor nok til å få en skikkelig utredning=)
Stratos med 3 barn Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Min gutt hadde også masse falske krupp, som til slutt har vist seg å være et resultat av ubehandlet asma. Nå blir han behandlet for asma og har ikke falske krupp. Kanskje en tanke å sjekke?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2008 Ja, jeg har jo astma selv, og de fleste i familien har det. Men som legen sa, så ville han hørt mer pusting og pesing i forb. med astma. Han er jo veldig aktiv, og ser ikke ut som han blir sliten eller noe. Vært hos fire forskjellige leger hittil, hvis ikke fem. Bare lytter, og gir han hostesaft, og det er jo litt frustrerende da, det gir seg jo aldri!
LilleMagen Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Jeg og mine to brødre har vært krupp-barn. Til vi kom opp i tenårene. Husker vi gikk med to kortisontabletter i en lomme i skolesekken, i tilfelle vi skulle få anfall på skolen. Hjalp å gå ut i frisk kald luft.
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 gutten min kom ut fra barneklinikken i dag,og han hadde/har falsk krupp og lungebetennelse. Og de sa at vi IKKE skulle gi hostesaft. Han fikk inhalasjon med ventolin på barneklinikken. Og penicilin mot lungebetennelsen. Har de tatt CRP av han??? Om han har en infeksjon i kroppen? Det gjorde nemlig ikke legen min,men det gjorde de på legevakten,og de sendte han rett på sykehuset.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Vi hadde noen runder med det der vi også før en lege (som er veldig oppegående) endelig fikk tatt lytteprøver av sønnen min på rett dag... Fortsett å "plage" legene, det er derfor vi har de! Noe om de jo finne ut av etterhvert!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2008 Jo, de tok FAKTISK blodprøve, og den viste ingenting. Så bør ikke være noe annet, hvis det ikke har kommet noe nå i ettertid! Det er så ekkelt å se på altså, han blir jo helt rød og bare fortsetter å hoste, helt til frokosten er borte. Da er det jo bare syre igjen stakkars, og han som er så sår i halsen sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå