Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Mannen er permittert som følge av denne finanskrisen og jeg har bare 60% stilling så det er han som tjener mest av oss 2. Har funnet ut at jeg kan begynne som vaskehjelp og tjene penger der som jeg slipper og skatte av, samt begynne i min gamle jobb som erotisk massør da jeg kunne tjene 1500 kroner pr kunde. Får rett og slett søvnproblemer av denne krisen og av og tenke økonomi så da er dette den eneste rette løsningen føler jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Og når han er permittert får han utbetalt fra Nav noen-og-60% av lønna si. Tar du i tillegg jobb som vaskehjelp - eller forsøker å komme deg opp i full stilling for en stund bør det ikke være bruk for erotiske tjenester.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Han har 10000 mindre utbetalt i måneden nå enn da han var i arbeid, og jeg kan ikke øke arbeidsmengden min da det er kutt der også, jobber i dagligvarehandelen. Ingen får jobbe overtid og ikke kan jeg jobbe mer før jul heller.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Når man endelig har gravd seg utav møkka, ville jeg tro det var lang vei ned igjen, men akk.... Enkelte ligger definitivt som de har redet!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 hvor lenge er han permitert? vi får vite om vi ender i samme situasjon på fredag.. 60prosent av lønna er jo ingenting.... i tillegg er jeg student..Lån på leilighet, to biler + andre regninger skal skal betales:S huffffff
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Hi her, han er permitert på ubestemt tidspunkt, dvs at dersom firmaet ikke får noen oppdrag snart så regner jeg med de må si opp mange ansatte ellers må de jo dekke normal lønn etter 32 uker som er max det man kan være permittert. Han forsøker og få seg andre typer jobb, men når han ender opp med og kanskje ha like mye utbetalt som på permiteringspenger/dagpenger så sier det seg selv at man ikke er spesielt motivert til og få seg noen jobb. Synes denne finansministeren skal ta og ordne opp her snart, se på svenskene de er nærmest blakke på bok, men har ikke så mye økning i permiterte og oppsagte som vi i Norge pr.dags dato har.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Tull eller ikke. Det er jo et enkelt regnestykke - man kan ikke bruke mer enn man har, og gjør man det blir tallene røde. Hver og en av oss kan jo stille oss opp på et gatehjørne og selge stussen, men hvor ofte er det et reelt alternativ? Det er kanskje finanskrise hvor det private kutter så godt det går, men det offentlige må fortsatt holde sykehus, sykehjem, kommuner, barnehager, etc. med folk - så dersom man ikke greier finne seg et sted som vil bruke deg som tilkallingsvikar eller korttidsvikar er man rett og slett ikke interessert i å jobbe. Når man ikke har penger kutter man til benet, skriver lister, slukker lys, sjekker strømleverandører, etc. Og hjelper det ikke kan man selvfølgelig be om hjelp på nav. Jeg synes oppriktig synd i familier som rammes av permitteringer og arbeidsplasser som forsvinner - men jeg har også stor tro på at den som vil klarer det h*n må.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Hvis det er han som er permitert, hvorfor er det ikke han som tar seg jobb som erotisk massør? Han kunne vel også tatt seg jobb som vaskehjelp....
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Hi her, for og si det slik det er jeg som har de tidligere kundene, ser ikke for meg at mannfolka vil ha min mann som erotisk massør når jeg i tillegg utfører dette nakent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå