Gå til innhold

Uker og dager og frem og tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye som er nytt for meg her... De forrige gangene har vi bare kommet til uke 6, så det er liksom ikke så mye vi har fått satt oss inn i...

Men nå har jeg begynt å lure litt på en ting. Jeg var til Ultralyd på mandag, og da var jeg 10+3. Og fikk termin 21 juni. Når jeg legger inn 21 juni som termin her får jeg opp at jeg er 11+6

Hva er egentlig rett?? Ultralyd regner fra den dagen barnet ble unnfanget, og her regner de fra siste mens. Men hvordan kommer de da frem til samme termin?? Og hvordan fungerer det, når jeg unnfanget en uke etter mens, ikke to som er vanlig?? Sykt forvirret her nå...

Skal jeg regne at jeg krysser uke 11 i morgen, eller krysser jeg faktisk den magiske uke 12???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du var 10+3 på mandag på UL skal du gå ut i fra det. Det stemmer med termin 21 juni. Ettersom du hadde eggløsning en uke etter mens kan du ikke plotte inn som om du har en 28 dagers syklus. Hvis du går inn på babyverden.no, terminkalkulator. Kan du føre inn enten termindato eller unnfangelsesdato, og du vil komme frem til at du er 10+5 i dag.

Jeg har termin 26 juni, og er 10+0 i dag. Det vil si du ligger 5 dager forran meg, og da ser du terminen stemmer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...