Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon, gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. vet ikke om dette spørsmålet hører hjemme på dette forumet, men jeg får bare prøve, og satse på at det er hjelp å få fra noen der ute, som kanskje har opplevd noe lignede, eller kjenner noen som har det.

Ok. Da får jeg begynne å fortelle min historie..hehe:)

Jeg har en sønn jeg fikk i April 07. Alenemor. Jeg var sammen med en gutt vinteren 07/08, ble gravid i Februar 08, tok abort i slutten av April 08, fikk da også satt inn en kobberspiral. Grunnen til at jeg valgte det var vel egentlig fordi jeg ikke hadde noe annet valg. Har fått beskjed av lege om at jeg ikke kan bruke noe form for hormonellt prevansjonsmiddler, fordi mange i familien min, inkl. faren min har hatt blodpropp i ung alder. Derfor tok jeg og søsteren min en blodprøve når det var snakk om ny prevansjon etter jeg fikk sønnen min, og den viste at søsteren min hadde ikke annlegg for blodpropp, men det hadde jeg.. så da var eneste mulighetene kobberspiral eller minipille, og minipillene prøvde jeg ett år før jeg ble gravid frste gangen, og de la jeg på meg 10kg på 1,5 mnd av, så da var ikke de noen alternativ lengre.. for meg værtfall.. ja, derfor kobberspiral. nå.. tilbake til historien og spørsmålet mitt.

Fikk da satt inn den spiralen samtidig som aborten i slutten av April. Har hatt regelmessige menstruasjoner alle mnd siden da. en ny syklus. men regelmessige. før hadde jeg normalt 26-28 dager mellom hver mens og 7 dager mens. etter aborten og at spiralen ble satt inn fikk jeg kraftigere blødninger og smerter de to første dagene av mensen, og hadde det vanlig i de neste. altså, fra april til nå, oktober, har syklusen vært på 18dager mellom hver mens. Jeg har ALLTID fått mensen PÅ DAGEN! ikke en dag før,ikke en dag etter. nå kommer snart spørsmålet..

Jeg har hatt regelmessig sex med en fyr jeg har følelser for siden april og frem til nå. Sist vi hadde sex var 27.Okt. Fikk da mensen igjen fra 31.Okt til 4.Nov. skulle da normalt, etter den meget nøyaktige syklusen min å dømme fått mensen igjen 22.Nov. Men den kom ikke. og har enda ikke kommet, blir selvfølgelig bekymret når den pleier å være veldig nøyaktig. selv om det bare er 4 dager over tiden.

så.. har det seg sånn at jeg hadde ett lite "one night stand" samme natta som jeg venta mensen denne mnd. brukte ikke noe kondom eller noe i og med at jeg har jo denne spiralen, og regna jo med at den skal beskytte mot graviditet.

Nå når da ikke mensen har kommet ennå, har jeg tatt en grav.test. tok den idag, og den var negativ. Jeg har vært litt småkvalm siste ukene om morgenen,kraftig hodepine til tider og hatt sånne mensmurringer i bunn av magen og i rygg og nedover i låra siste 2.ukene. Så lurer på om jeg kan være gravid selv om testen viser negativt.

Så kommer spørsmålene.

1. Er det mulig at en kobberspiral kan fall ut av posisjon uten at jeg merker det? da er vel muligheten for at jeg kan bli gravid der.

2.Kan jeg ha en runde med mensen og være gravid uansett? tenker da på om jeg kan ha blitt gravid FØR siste mens jeg oppga litt lengre opp på siden.

3. Og viss jeg ble gravid FØR siste mens, fikk mens, og tok testen nå, burde vel den vise sikkert, sist vi hadde sex da er jo en mnd siden?

4.Om jeg mulig ble gravid etter det "one night standet", vises det på en test etter 4 dager? ventet mensen samme dag som det skjedde.

5. Noen som har noen erfaringer med uteblitt mens, utenom graviditet? grunner???

Leser jo overalt at stress, depresjoner og store forandringer i livet kan påvirke både eggløsning og menstruasjon, men jeg har egentlig hatt det veldig topp de siste hstmnd.. så kan ikke skjønne at det skulle være av den grunn. I sommer slet jeg mye med den aborten jeg tok, pluss at bestemoren min døde og alt var bare kaos, hadde angst og depresjoner, og mensen kom som normalt da liksom.. PÅ DAGEN.. så kan umulig være det.

Håper VIRKELIG noen kan svare meg på noen av disse sprsmålene, og helst alle.. trenger virkelig litt informasjon her, folkens!!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt dytt.. vet det er ett langt innlegg men håper noen har tid til å lese og svare..

Skrevet

hei hei... altså sånn jeg har forstått det så tviler jeg på at du er gravid, for hvis du hadde vært gravid og hatt en mens i mellom så skulle du ha fått en positiv test.. gi det et par dager til du..se over helgen, hardu ikke fått mensen da.. noe som jeg er veldig sikker på, så ta en tur til legen... lykke til

Skrevet

men det kan være mulig at jeg kan ha blitt gravid etter det one night standet? ikke sant? huff, har så panikk for det.. det var nemlig for fire dager siden, samme dag jeg venta mensen.. er det mulig at en grav.test kan vise feil siden det bare er fire dager siden, eller er de alltid like sikkre??

Skrevet

men hvis du egentlig skulle ha hatt mensen den dagen så er jo muligheten for at du har blitt gravid ekstrem liten...? da må du ha hatt en veldig sen eggløsning da? mensen kommer ikke fordi du tenker for mye på dette... jeg lover deg, mensen kommer... bare vent å se...

Skrevet

slår meg på cec der, sannsynligheten for at du er gravid er utrolig liten ettersom du hadde sex når du forventet mens... eggløsning skjer jo 2 uker før mens.

men kroppen er jo rar... men med spiral, sex utenfor fruktbar periode og neg graviditetstest så er det kanskje 1% sjangs for at du er på vei, ikke at jeg er ekspert i prosent regning, hi, hi, hi, ville bare illustrere at sjangsen er drit liten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...