Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 jobbe når babyen bare er 2 mnd.?bare for man har lyst.syns det er grusomt jeg.skjønnerikke hvordan hun greier.mi jente var 9 mnd. og jeg måtte operere og det var værste dagen i midt liv og være vekke fra jenta mi i tillegg:)da syns jeg liksom ikke hun bryr seg så veldig om babyen når hun gjør det.har ikke orket og spør og krangle med hun om hvorfor hun greier det.penger har de også.veldig spesiell jente.sånne som ikke skulle hatt unger,men uheldivis har.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg sliter veldig med å være borte fra "babyen" min på 18 mnd, så nei, det hadde jeg ikke greid.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Hehe, hun har sikkert sørget for stell til denne ungen. Spiller ingen rolle hva jeg, du eller hu over veien for meg hadde klart. Folk lever kun sine egne liv og du veit ikke hva som får henne til å velge sånn som hun gjør. Betyr nok ikke at hun ikke bryr seg om barnet. Konsentrer deg om egne barn, du. Ingen som har utnevnt deg til dommer, jury og bøddel.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Ingen problem her. Første året var bare kav likevel. Koste meg ikke i det hele tatt. Synes babytiden er oppskrytt. Går bedre nå.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Vel, i de fleste andre land så MÅ man ut og jobbe, så vi er heldige som ikke må... etter to måneder, nei, men etter 4 mndr var jeg 5 uker ute i 100% jobb..Syntes det var deilig,- og jobbet 50% resten av permisjonen....Noe som passer meg bra, men skjønner og respekterer VELDIG de som vil være så lenge som mulig hjemme med barna.......jeg får på en måte energi til barna på jobben, og energi til jobben fra barna....så for meg har det vært en ypperlig løsning......
birrisj05.02.09 Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Finnes det noen som VIL jobbe etter 2 mnd??? Jeg vil iallefall bare være hjemme med gullet..
Gjest Sauen - preggers Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 De aller fleste mannfolk gjør jo dette, og de er vel like glad i ungen de? Jeg hadde nok klart det hvis jeg visste at ungen hadde det bra hjemme med pappaen eller noen andre jeg stolte på. Det er ikke mange land i verden som har så gode permisjonsløsninger som oss, de fleste andre steder må man pent nødt ut i jobb igjen når ungen er noen måneder gammel. Sånn var det jo i norge også for ikke så mange år siden.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Jeg bryr meg veldig om barna mine og har vært så heldig å få være hjemme sammen med barna mine i ett år og vel så det. Skal jobbe litt redusert også, så jeg føler meg veldig heldig! MEN her i huset er det slik at faren også bryr seg veldig om ungene sine! Hadde jeg vært en dårlig mor om jeg overlot permisjonen min til far? Jeg hadde hatt vondt for det, men jeg kunne ikke frattatt far den muligheten heller! Og jeg ville ikke kalt meg en dårlig mor av den grunn heller! Synes anklagene dine er veldig sterke! Er det så ille bør du melde til barnevernet. Det har du faktisk plikt til!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Jeg bryr meg veldig mye om barnet mitt og kunne glatt begynt å jobbe når "gullet" var 2 måneder.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Hmm.. jeg begynte å jobbe 2 ettermiddager i uka når jenta mi var 2 mnd, fra hun var 6 mnd jobbet jeg to hele dager i uka. Hun var hjemme sammen med pappaen sin de timene jeg var vekke. For meg handlet det ikke om å tjene penger, men om å komme meg litt ut blant folk, få tenke på noe annet enn baby 24 timer i døgnet, og føle at jeg fremdeles var meg. Kan ikke forstå ditt syn på at sånne som oss ikke skulle hatt lov til å ha unger. Ungen har det vel ikke noe værre sammen med pappa'n enn med meg, vel?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 jeg oppsøkte en skole og fikk begynne å ta noen fag da snuppa var 7 uker. da orket jeg ikke mer! jeg elsker henne over alt på jord, og når vi er sammen har vi det kjempefint og hun er en trygg og god unge med masse kjærlighet. men jeg hadde ALDRI orket å vert heime med hun sålenge. jeg hatet 1året, og de 2 første leveårene var så ufattelig tunge at jeg var glad til jeg kom meg ut av huset. ikke døm! barn og husstell passer ikke for alle, men du kan elske og gi mye omsorg og være en god mor selv om du ikke er der 24 timer i døgnet!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Nei absolutt IKKE!!!! Men nå er yngste 5 og NÅ går jeg ut i jobb. Har vært hjemmeværende med alle 3 til nå,og kommer nok til å jobbe redusert en stund. hvorfor?? Barna mine kommer før meg selv og karriere.:-) Fungerer flott!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 ja, jeg gjorde det. jobbet 3 dager i uka fra småtten var 2.5 mnd til 5.5 mnd ca. jeg trengte å komme meg ut. og småtten kosa seg hjemme med pappaen sin=) vi trengte pengene også da, det må nevnes. men jeg var deprimert av å bare gå hjemme. hadde ALDRI klart å gått hjemme over lengre tid. nå studerer jeg så småtten skal begynne i bhg fra januar, da er han akkurat blitt 1 år. ikke døm ho du skriver om hvis du ikke vet helt hvordan situasjonen hennes er. kan tenkes ho trenger litt pusterom fra mammatilværelsen, noen syns det holder med en kafétur en gang i blandt, mens andre syns det er kjekt å kunne tjene penger samtidig som man kommer seg ut blandt folk!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 Jeg jobbet fra jentene var drøyt 2 og 4 månder gammle. Passet meg bra. Jeg kjeder meg forferdelig når jeg bare går hjemme med barn. Heldig vis har jeg en jobb og en mann som gjorde det mulig å fullamme til 6 mnd selv om jeg var i full jobb. Selv om jeg elsker ungene mine har jeg satt pris på å få tid uten dem også, helt fra de ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå