Gå til innhold

Ubehagelig tur på sykehuset!


Silje med marsgull i magen<3

Anbefalte innlegg

Det hele startet med oppkast og diare i går kveld. Ble nok smittet i barnehagen jeg jobber i. Når jeg våknet i dag tidlig, hadde jeg sinnsyke smerter ved høyre eggstokk, ikke bare vanlig stikkinger. Ringte legen min, og pga to SA i høst fikk jeg komme med en gang. Fikk henvisning til sykehus, for å utelukke svangerskap utenfor livmoren. Traff verdens sureste folk på sykehuset, og ble bedt om å ta en grav.test. Den var negativ!! De ville først bare sende meg rett hjem, men ble til slutt sendt på fødeavdelingen, for ul.

 

Hun kunne ikke se noe som helst, verken i eller utenfor livmoren. Men da jeg kun er 4+2 er det jo også vanskelig å se noe. Fikk tatt en blodprøve, for å se om det fantes HCG, noe det heldigvis gjorde!! Men nivået var veldig lavt. Skal å ta ny blodprøve om en uke, for å se om det har steget. Nå har jeg jo tatt disse billigtestene hjemme, hver dag siden søndag kveld, og de har bare blitt sterkere og sterkere. Håper jo at det bare er disse testene som er veldig følsomme, for i følge de stiger i hvertfall HCG nivået mitt.

 

Blir en nervepirrende uke, men har ikke blødd noe som helst, og alt tyder jo på at det går riktig vei:) Hadde jo håpet å få sett noe, men det er nok alt for tidlig;) Det er uansett godt å lufte tanker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

uff det var ikke hyggelig å høre om. Det er jo ikke sånn man skal behandles. Og bør ikke en graviditetstest tas om morgene for at den skal være sikker, så det teller vel ikke da hvis de tok den seint på kvelden? ? Det er vel også bare helt vanlig at det er mindre HcG i starten? Jeg ønsker alt godt for deg og håper det går bra, ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns det hele var veldig uprofft, egentlig.. Hun som tok prøven tvilte på at jeg var gravid helt fra starten, jeg måtte til og med vise henne bilde av testen jeg tok i dag tidlig, fra mobilen. Da fikk jeg vare til svar at "slike tester kunne man ikke stole på". Ikke akkurat det man vil høre.. Testen på sykehuset ble jo tatt i 4 tiden, er nok litt i seneste laget så tidlig i sv.skapet..

 

Er jo så vidt 4 uker på vei, så at nivået med HCG er såpass lavt er vel ganske normalt.. Legen som tok ul på meg fortalte meg også at hun syns jeg var for ung.. Kan godt hende noen mener det, men jeg er 21 i januar, ikke akkurat 15.. Og det er jo like vondt for meg å bekymre meg for spiren, som en på 26 år.. Håper neste ul blir litt mer koselig;)

 

Legen som tok ul kunne heller ikke skjønne hvorfor jeg testet meg så tidlig, og mente jeg kunne ventet en uke - lettere sagt enn gjort! Hun satt rett og slett å lo av at jeg hadde vært så "dum" å ta den på ikm-dagen, og mente at det var det ingen andre som gjorde.. Tror rett og slett hun burde lære seg hvordan man omgås mennesker, og snakker med pasienter..

 

Er i hvertfall godt å være hjemme å bare slappe av igjen;)

*godt å blåse ut litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, noe så uprofft!!! Synes faktisk at sykehuset bør gjøres oppmerksom på dårlig pasienthåndtering. De fleste sykehus har en sånn ros og ris "postkasse". Du trenger ikke å forklare din sak i helhet, men at de blir klar over sin dårlige oppførsel er bare rett og rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Stakkars deg!! Håper virkelig at du fortsatt er gravid.

Sist jeg var gravid var jeg 18 år. Gjennom hele svangerskapet, gjennom årene i barnehage og nå som har han har begynt på skolen, så har folkt behandlet meg som at jeg var en liten drittunge. Det er veldig tungt! En gang jeg var til legen med sønnen min, så nektet legen å tro at jeg var moren. Nei, nei du er altfor ung. Du er søsteren. ikke lyg.... osv.... huff! måtte bare få det ut!

 

Du er så gammel som du føler deg! Dersom du selv mener at du er klar for barn, så er du det. Prøv å ikke bry deg om hva folk sier. Vet det er vanskelig.

Hold oss oppdatert på hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere:) Er bedre i dag, har nok fått det hele litt på avstand;) Også er man jo bittelitt hormonell i tillegg, som ikke akkurat hjelper på sånn oppførsel:P Kanskje jeg skal følge tipset om å informere sykehuset.. de fleste der er jo ekstremt koselige, sykepleierne og jordmødrene jeg snakket med var fantastiske, men denne legen tror jeg blr vurdere en ny jobb..

 

Heldigvis er det mitt valg å få barn nå, og ingen andre som kan bestemme.. Må jo ha vært utrolig sårt for deg, anonym, at legen ikke trodde på deg!

 

Min biologiske mor var 25 når hun fikk meg, noe som er ganske "vanlig" alder, men hun klarte jo ikke ta vare på meg. Derimot pappas nye kone, som ble min mamma, og er akkurat 20 år eldre enn meg, har vært og er verdens mest fantastiske mor. Så at man MÅ være så og så gammel er bare tull, så lange man kan gi barnet det han eller hun trenger og har behov for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...