Gå til innhold

Stort problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et stort problem med min egen kropp og graviditeten.

Jeg har i alle år vært plaget med kviser på innsiden av lårene. Tok meg veldig lang tid,men klarte tilslutt å komme meg til legen. Han sa at det var noen som hadde kviser i ansiktet,armene,lårene osv :)

Ble jo selvfølgelig veldig gla for det. Men,fikk ingen tips,medisiner eller råd for hvordan jeg skal bli kvitt det. Har prøvd det meste av kjerringråd osv.

Men det blir aldri helt borte. Dette har jo oxo gjort at jeg ikke er veldig komfortabel med kjæresten når det kommer til sex. Han sier selv at han ikke liker det. Men vi har lært oss å leve rundt det.

Nå er jeg da gravid,og er LIVREDD for undersøkelser nedentil,for å ikke snakke om fødsel. Hva kommer legene/jordmødrene til å tenke? Blir dårlig bare på tanken.

*Flau/livredd*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmødre og leger er vant til mange ulike kropper, så de tenker nok ingen ting. Blås i dem, hva betyr de uansett?

Senere kan du jo tenke på behandling av problemet, hvis du føler at det plager deg for sterkt. Det finnes mange løsninger, og du kan garantert bli kvitt dette. Men kjerringråd har ofte lite for seg her. Du kan forsøke laser, som skal være veldig effektivt (men dyrt), eller obagi, f.eks.

Ellers har jeg en venninne som var veldig plaget med ansiktsskviser i voksen alder. Kom plutselig. De forsvant helt da hun kuttet alle melkeprodukter.

Skrevet

Det er allerede og har vært et enormt problem for meg i alle år- men jeg så redd for hva andre skal syntes at jeg ikke tør å gjøre noe med det:s

Jeg er sjeldent på stranda om sommeren,aldri i bikini eller skjørt. Sex med samboern er under dyna uten lys.

Det setter en skikkelig stopper for det meste da. Men alikevel,er jeg så feig at jeg ikke kommer meg til en spesialist eller no.

Fikk jo henvisnig av legen til gynekolog,men tør ikke.

Skrevet

Men du, kanskje du bare benytter anledningen nå til å få en henvisning til hudlege da! Hudlegen har mye bedre greie på dette og på hva som hjelper enn fastlegen.

Skrevet

har på rompa også jeg da og det er ihvertfall til og grine av og det liker ikkemannen min heller,men man må jo bare tåle det da.det er vel ikke noe å gjøre.hører at noen får tabletter av lege,men må kansje ha mye alle veier.vet ikke jeg.gruer meg jeg også til det igjen,men man må jo bare.og tror de langt ifra ser på det og bryr seg.de er jo bare intressert i at du og baby har det bra hele tiden og gjennom alt.ikke tenk på det og skal si deg at det er glemt når du kommer på sykehuset.da er det babyen i tankene og man har sikkert vondt også.hadde vært mer flau hadde jeg hatt tett i tett med lange sorte hår over hele magen,som jeg har sett noen har hatt på jordmødrene.det er mer ekkelt:)

Skrevet

jeg har hatt kviser på innsiden av lårene, på rompa, på ytre kjønnslepper og på armer og armhuler når jeg gikk gravid, så ut som om en pizza hadde spydd over hele meg, i tillegg fikk jeg en skikkelig diger en mellom romeballene som gjorde noe helvetes vondt, men det gikk over etter graviditeten, takke f*** for det! Min løsning var å smøre meg med dildorens med alkohol, kjøpte det på et kondomeri, var ei venninne som hadde fått tips på et dildoparty. Det svei som juling, men tørket ut kvisene, og det kan brukes overalt:D sikkert et kjerringråd, men det funka for meg:) og hvis det ikke funker, så kan du prøve vademekum, men det kan IKKE brukes i nærheten av vagina, er for sterkt! ellers kan du kutte ut sukker, melk, sitrus og annen "plagmat" som er vanlige allergi faktorer, for dette kan gi forstyrrelser i kroppen og resultere i kviser... En annen ting som kan påvirke er at det blir klamt mellom lårene dine pga for stramme/varme klær, bruk lette og luftige plagg som lar huden puste, det hjelper ihvertfall min sambo når han har kviser på lårene;) og hold deg unna Bjørn Borg undertøy, for du kan reagere på dette å...

Off, dette ble mye, men kjenner meg godt igjen! stå på, og prøv å ikke bry deg om at JM og gyn skal se på deg, de bryr seg som sagt tidligere kun om baby og din sin helse, alt annet er irrelevant;)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Setter virkelig pris på det altså! :)

Har en flaske med dildorens stående,og det er faktisk noe jeg ikke har prøvd:)

Blir jo også meget lettet over at det ikke er noe som kun gjelder meg! Altså,er jo klar over at jeg ikke er den ENESTE liksom,men det er jo sånn man føler det.

Nå har jeg hatt dette problemet i mange år da,så er ikke noe som plutselig dukket opp i forbindelse med graviditeten.Håper bare det ikke blir verre :S

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med dette selv - men samboeren min er til tider svært plager med kviser på rygg og hals. Han fikk et middel fra legen for å smøre på - Dalacin heter det. Funker som F***, tar knekken på alt når han smører på morgen og kveld en periode for så å ha noen uker opphold. Sjekket felleskatalogen, ingen problemer å bruke det under graviditet eller amming. :o) Ta en ny prat med legen, så finner dere sikkert en løsning.

Og hva lege/JM måtte komme til å tenke på skal du ikke bry deg om... de har nok sett det meste før! men når det er sagt så har jeg forståelse for at du ikke føler deg vel med å vise dette til andre. Lykke til!

Skrevet

Har selv slitt med samme problem som deg,bare jeg hadde masse i ansiktet og på ryggen. Min redning ble at jeg forlangte å få komme til hudlege,og fastlegen min henviste meg dit. Jeg fikk STERKE medisiner mot jævelskapen,og er i dag så og si helt "frisk". Etter at jeg ble gravid,kom en del av kvisene tilbake. Har nå en del på ryggen igjen,men vet at disse går bort når svangerskapet er over...

Når du er ferdig med svangerskapet,så gå til legen å krev å bli henvist til en hudlege! Medisinene jeg gikk på,er så sterke at gravide ikke får lov til å gå på dem-eller bli gravid før minst 6mnd etter medisinslutt. Medisinene er så sterke at det er større sjangse for å få et misdannet foster,enn hva det er å få et friskt et... Roucutan (er litt usikker på hvordan det skrives) er medisin jeg fikk-og det eneste som hjalp meg etter 10år med prøving av andre kvisedrepende midler.

Så prøv å hold ut,og kom deg til hudlege etter at svangerskapet er over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...