Gå til innhold

Briller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har barn som bruker briller? hvilken styrke har di og merka du godt att barnet så dårlig før det fikk briller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt som nå er 7 år og har brukt briller siden har var 4. Hadde en svakt mistanke om at han var nærsynt (både jeg og b.f er nærsynte også), og den ble bekreftet på 4 års kontrollen på helsestasjonen. Han ville gjerne sitte litt tett opp til tv, og ha nesa litt tett ned i barnebøkene. Ble da henvist til øyenlege. Der fant de ut at han hadde -0,75 og -1,5. Nå, tre år etter har han -2,25 og -2,75, og det er vel en fare for at det ikke stopper der......... Jeg endte selv på -7 før det stabiliserte seg (huff og huff).

Skrevet

ok, har en jente på 2,5 år. var til øyenlege idag og han sier hun hadde +10 på det ene øyet og +9 på det andre??? vi har ikke merka noen ting av dette.. kan det virkelig stemme?? syntes det hørtes skrekkelig mye ut....

HI

Skrevet

Det går ikke an? Oh my God, da er hun jo nesten blind, er hun ikke?

Må være en feil? Går jo ikke an å IKKE merke SÅ høy styrke, når jeg helt tydelig merka ei jente med +3,5 som satt med hele hodet NEDI boka når hun leste. Etter at hun fikk briller begynte hun å studere gulvet hos folk, fordi hun da oppdaga at det hadde mønster. Hun hadde også trodd at gresset bare var.. grønt, aldri sett at det var gresstrå osv..

Skrevet

Jeg har selv -3 på begge øynene, og jeg ser jo ikke en dritt uten briller eller linser!

Skrevet

Hørte en gang at +styrke hos barn ikke nødvendigvis behøvde å ha så stor innvirkning på synet som +graden tilsier. Vet ikke noe mer om det enn at jeg har hørt det, men kanskje det er noe i det ettersom du ikke har merka at dattera di er langsynt?

Skrevet

Sikker på at det ikke var minus 3,5??? Stor forskjell på pluss og minus når det gjelder syn!

Skrevet

Hvis det var meg du sikta til, så nei, +3,5 og +4 på det andre øyet tror jeg det var. Selv om det er forskjell på pluss og minus, så blir jo styrken målt i samme.. ja.. hvordan skal jeg si det :P +3 er jo ca. like dårlig som -3, er det ikke?

Skrevet

Min gutt har +5 på begge øyne, og har brukt briller siden han var 9 mnd gml. Merket det ikke, men legen sendte oss til spesialist fordi han skjelet lant utover det normale etter 6 mnd alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...