Gå til innhold

Er det noen som kan forklare hva "nedpress" er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt om denne betegnelsen flere ganger i forbindelse med graviditet og fødsel, men har aldri forstått hva det er eller hvordan det kjennes ut.

Noen som kan være snille å forklare meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt som et spørsmålstegn selv ang dette under første graviditet. Men på slutten og under fødselen andre gangen gikk det opp et lys.

Så du vet det når du har det, he he-

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg hadde dette under fødselen og etterpå. Under fødselen kjentes det vel ut som om ungen holdt på å presse seg ut der nede (og det gjorde hun jo) Kjentes ut som om hele underlivet, skambeinet og alt skulle sprenge.

Etterpå kjentes det mest ut som om alt skulle "falle ut".

Skrevet

Ja, nettopp derfor jeg begynte å lure! :)

Det er altså babyen som presser seg nedover?

For i det siste har han begynt å trykke seg så salig nedover at det kjennes ut som at han seriøst prøver å komme seg ut, kjenner det skikkelig godt i både magen, bekkenet og korsryggen. Men ingen kynnere i forbindelse med dette da, som jeg har tenkt over hvertfall:)

Kan det være nedpress det jeg kjenner?

Hva er egentlig vitsen med nedpress, har det noe å si iforhold til fødsel?

Skrevet

nedpress er litt sånn at du føler alt kommer ut av tissen :s men får mest lyst til å bare dytte alt opp igjen.

sprenger skikkelig, for noen spes når man sitter på do eller har gått masse.

det skylder ofte at bekkenbunnen gir litt etter/har stort press. at det er mye press for den med babyen osv.og under fødselen så er det jo babyen som presser seg ned, men da går det et steg lenger og kan gjøre veldig vondt.

nedpress under svangerskapet gjør også vondt, men mer i gaten VELDIG ubehagelig, og noe man vil skal gi seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...