Gå til innhold

Kraftig forkjølet m feber, veldig tidlig i graviditeten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er bare litt over 5 uker på vei, og har temmelig nedsatt allmenntilstand pga kjempeforkjølelse!! Har feber og alle vanlige forkjølelsestegn. Har dette noe å si for babyen? Leste i Nylander-boka at bl a influensa kan føre til spontanabort, så det var jo litt skummelt. Når vet man om forkjølelsen går over i influensa, liksom?

Husker at jeg var forkjølet i tidligere graviditeter, men ikke så tidlig som dette. Synes å huske at det var mer midt i graviditeten, og at det tok evigheter å bli frisk igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var også kjempe syk de første ukene av svangerskapet, var nervøs men det gikk veldig bra. Nå er jeg 14 uker på vei og enda ikke helt kvitt forkjølelsen.... De sier vel at risikoen for spontanabort er litt større hvis man har mye feber, men sikkert ikke mange prosentene uansett.

Men jeg ville ha tatt febernedsettende og bare hvilt deg hele tiden så du blir fortere frisk. Go bedring

Skrevet

Jeg hadde bronkitt og feber en uke i begynnelsen. Legen sa jeg godt kunne ta paracet, men at feber ikke var skadelig for barnet: har du høy feber, ville jeg likevel tatt febernedsettende (men ikke ibux!)

Jeg har to uker igjen nå!!

Skrevet

Jepp, her er det paracet som er tingen.

Feber er ikke bra. Hvil masse, legg deg og hvil til du er bra igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...