Gå til innhold

Vondt i korsryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 16. Det er "smerter" som ikke gir seg nå etter noen uker, føler meg stiv i korsryggen på en måte. Noen med lignende og/eller formeninger om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du begynner ikke tilfeldigvis å få bekkenløsning? kan høres ut som det

Skrevet

Aner ikke hvordan bekkenløsning kjennes ut? Hvis jeg står/går litt for mye merker jeg godt inne i hoftene også. Hmm..... Men kan man kjenne det så tidlig som uke 16?

Skrevet

Jeg er 15+5 og har fått skikkelig vondt i korsryggen jeg også... Og litt nedover mot rumpa liksom.. Jeg fikk det på denne tiden i forrige svangerskap også, og da ble det ikke værre hvertfall.. Mener det var sånn jeg hadde det ut svangerskapet.. Så det utviklet seg ikke til bekkenløsning da.. hvis ikke dette er det da? Hmm... Aner jo ikke hvordan bekkenløsnings kjennes ut men...

Skrevet

Heisann,

Jeg er naa i uke 20, og hadde vondt i korsryggen (nesten som slik vondt jeg har hatt under mens tidligere) og hofter fra jeg skulle hatt mensen til for en uke siden. Saa plutselig forsvant det. Aner ikke hva det kan vaere, men haaper det gir seg for deg og snart :)

Skrevet

Hei!

JEg leste akkurat i "gravid" at har man vondt i korsryggen tidlig kan det tyde på at man får bekkenløsning senere. Jeg hadde det selv, slags murring i korsryggen, visste ikke hvordan jeg skulle stå sitte el ligge. Senere fikk jeg bekkenløsning.. Så det kan jo tyde på det samme hos deg. Det jeg gjorde var å ta dette opp med legen. Hun trykket på ryggen min og jeg kunne fortelle hun hvor det gjorde vondt, men da sa hun at det var for langt oppe for at sku være bekkenløsning. Men ofte så får man jo vondt i ryggen pga. alt utvider seg, senere gjør ryggen vondt pga. det er tungt.

Det kan gjøre vondt her og der når man er gravid, men det er ofte mindre vondt om man vet hvorfor man har vondt;)

Ellers vil jeg bare anbefalle å gå tur, trenger ikke gå langt og lenge, men en liten, det synest jeg hjalp for ryggen. Det ble ofte verre om jeg la meg ned på sofaen..

Må ha lykke til med graviditeten:) og ta vare på deg selv:)

-førstegangsfødende-

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 10,så d går fint an å få d tidlig.

Skrevet

jeg fikk vondt i ryggen og bekkenløsning før jeg viste jeg var gravid. med nr1. da var jeg bare 6 uker på vei. og det var bekkenløsning som gjorde at jeg tok en test. med nr to som var veldig planlagt fikk jeg det ved 7 uker. nå har jeg hatt tegn til det hele tiden men ikke sånn at det har plaget meg noe særlig. og jeg er nå 22 uker på vei. De to første har det vært veldig ille. Da har jeg slitt med å ligge, stå og sitte. helt grusomt. bank i bordet så slipper jeg det med nr 3 :)

Skrevet

Hei.Jeg er i uke 27 og har også trøbbel med korsryggen:(

Hadde ikke så tidlig vondt med forrige mann,(11år siden da..)

Har hatt disse smertene i ca 4 uker,og har vanskligheter med å gå og bøye meg.Kommer nsten ikke opp hvis jeg står på huk,og vralter som ei gås!

Har vært hos legen,og det er mest sansynlig bekkenet ja.Jeg har fått henvisning til fysioterapaut,men har ikke bestilt time enda.Er så dyrt.

For å få fysioterapaut gratis,må man visst være sengeligende og ha ekstremt vondt.

Litt urettferdig at det er slik!At man må gå og bli værre før man får det dekket.

For blir jo ikke bedre hvor lenger man kommer ut i svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...