Gå til innhold

Mannen min diskuterer min psykiske helse med ALLE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alvorlig deperimert i sikkert et halvt år, og nektet å ta medisiner mot dette, fordi jeg trodde det var miljøet rundt meg som gjorde meg så deperimert. Derfor flyttet jeg heller til byen (bodde langt ute på landet før), og det tok ikke to dager engang før jeg var mitt gamle meg igjen.

Men han forteller meg for eksempel at "han eller hun sier at du burde ta medisiner, så kommer du trives med en gang". og han maser til stadighet om at jeg må begynne å ta medisiner, for da kan jeg jo bare flytte tilbake! Syns det er tull jeg, for når jeg har funnet noe som virker uten å ta medisiner, er det jo bare idiotisk å ta medisiner. Og han har jo tilbudet om å flytte til oss i byen... Men han snakker om meg, min psykiske helse og at jeg burde begynne på medisiner hele tiden. Blir litt lei meg av det faktisk, skulle jo tro det feilte meg noe, men jeg er jo verdens lykkeligste nå når jeg ikke er så ensom lenger. Alle har liksom rådet ham til at jeg burde ta medisiner og flytte tilbake, både kamerater, moren hans og kolleger...

Noen ideer til hvordan jeg skal få ham til å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har gjort det klart at du misliker det er det ikke mer å gjøre enn å flytte. Jeg mener det. Det er skikkelig drøyt om ikke engang det skal få lov til å være ditt eget tema. Hadde noen som ikke er nær familie snakket med meg om sin kones depresjoner hadde jeg trodd at han var klin sprø. "alle" mener nok at du burde ta medisiner, selv mener jeg at det er din avgjørelse og at du burde ta den i samråd med kvalifisert fagpersonell. Det tviler jeg på at alle din mann kjenner er. Lykke til med ekteskap og depresjon uansett hva du velger.:)

Skrevet

Vestlig medisin i et knøttlite nøtteskall; vi finner en pille eller setter en injeksjon som døyver symptomene inntil det følelsesløse, i stedet for å gå til kilden og gjøre noe med den.

Det er flott at du har innsikt i hva problemets kjerne er for deg. Du har funnet din medisin. Lykke til videre! :)

Skrevet

Har du fortalt han rett ut at du vil ha deg frabedt at han diskuterer din helse med andre? Dette er et privat emne og et tema du ikke ønsker at han skal prate med andre om?

Synes det er det minste man kan forvente av en partner - at man ikke diskuterer private ting med andre altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...