Gå til innhold

HAR DERES HELSESTASJON tilbud om

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Åpen barnehage"?

I tilfelle

- hvor kommer du fra?

- hvordan fungerer det?

(hvor mange dager pr uke, HVEM har opplegget og HVA er opplegget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsestasjonen har ikke tilbud om det, men en kristen "forening" i området har.

Man kommer de gangene man vil og betaler 15kr hver gang, alle har med sin egen mat og drikke. Kaffe og te har de der gratis.

Mest er det fri lek delvis styrt av de to som jobber der, i tillegg har de ofte formingsaktiviteter for de litt større barna. Før lunsj er det sangstund med sanger som passer årstiden/høytiden.

De har oppe to dager i uka, 3 timer hver gang.

Skrevet

I Sagene bydel hvor jeg bor er det faktisk to åpne barnehager. Har bare vært på den ene som er åpen to dager i uka fra kl. 10 til kl. 14. Det er sangstund kl. 11 hver gang. Vi voksne kan kjøpe kaffe/te for kr. 5. Det er mulighet for å låne kjøkken for de som ønsker å gi barna sine mat. Ellers er det et lekerom med mange leker. Tilbudet passer best for de under ett år. Tror forresten ikke helsestasjonen har noe med dette å gjøre uten om å opplyse om tilbudet.

Skrevet

ja her er det åpen barnehage 3 dager i uken. 1 dag i kirken. og 2 dager på helsestasjonen. det er vel fra 10-14 tror jeg, masse barn som leker sammen og spiser litt sammen.

i tillegg har de egen gruppe for vanskligstilte foreldre, der mor og barn får møte barnepleier fra barneværnet og helsesøster 1 dag uken, sammen med en fast gruppe på 4-6 stykker. noe som gjør at disse mammaene og barna får sosialisert seg, mens mammaene får råd og veiledning fra fagfolk.

det hjalp meg mye i en vanskelig tid, jeg gikk også til en psykiater som var speisalist på barn 1 gang vær 14 dag de første 9 månedene.

flott kommune, jeg bor i oppegård. det er nok mye mer også, men jeg satt meg bare inn i "mine" to helsestasjoner

Skrevet

Her er et gammelt daghjem gjort om til åpen bhg. Er vel i kirkens regi tro jeg. Ha åpent mandag 9.30-14.30, og tirs-tors 9.30-13.30

Har sammling hver dag. Junior klubb på onsdager og babysang på torsdager, og formingsaktiviteter de andre dagene.

Veldig greit tilbud syns jeg. Koster 40 kroner dagen

Skrevet

Ja.

Kommer fra Sør Trøndelag, et sted ca 1 1/2 time fra Trondheim.

Her er det åpen bhg 3 ganger i uka fra 10 - 14.

Det er noen barne- og ungdomsarbeidere som driver det. Der kan barna komme sammen med en forelder for å treffe andre barn og voksen.

Ikke så mye opplegg, men de har masse leker, bøker, stort uteområde osv. Driver med litt tegning, sangleker osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...