JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 ÅÅÅ det var gøy... Selv om det var litt vanskelig å se henne pga av at jeg er 31+2 idag... MEn ÅÅ SÅ GØY!! Verdens skjønneste jente har vi, som har munnen til forloveden min =D Men hun lå rett over gjennomsnittet i vekt og lengde... Så blir litt redd for stor baby...Gruer meg allerede til fødsel, åsså nå blir jeg også redd for å få en stor baby. Typen min veide rundt 4000 gram. Å jeg veide 3200 gram. Håper innderlig har hun ikke blir for stor... Er det noe jeg kan gjøre for å hindre litt i at hun vokser så mye?
Mia77 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Hva betyr litt over gjennomsnittet da? Hvor mange prosent? Jeg er 12 over snittet, og er ikke bekymret for at det skal være for stort, det betyr ca 3800g sa jordmor. Det er lite du kan gjøre, annet enn å kutte ut sukker og annet usunt.
Herkules Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 det er nok ikke så mye du kan gjøre, men dere var jo ikke såå store dere da. Jeg fikk en snuppe på snaue 4 kg, helt på snitt om man tat hensyn til at hun ble lenge i magen. -Ikke noe problem det. Så gøy at dere hadde en fin 3d ul opplevele
Spire i magen ツ Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Fikk høre på sykehuset nå.. er i uke 37 at ungen er 1% over snitt.. så de sa det var ca 3500 iallfall ca.. kunne jo ikke si den ble det.. men det var vist det de så på som gjennomsnitt her iallfall. Ikke drikk brus og spis får mye søtt det fikk jeg høre
Gjest Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg er uke 29 og babyen er visstnok allerde over 15% over snitt i vekt... Første jenta mi var 4 kg akkurat, så hun her blir nok større. Tror det er mye arvelig betinget, var selv nesten 4 kg - det samme var samboeren min. Må forresten si at jeg hadde en fin fødsel selv om min førstefødte veide 4 kg. Hodet var ikke så mye større enn normalt, så da spiller kiloene ikke så stor rolle.
Mia77 Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Noen prosent over snitt, er faktisk gjennomsnittlig. 3500g er ikke gjennomsnitten for en nyfødt lenger, vi føder større og større bar og snittet blir da hgøyere. De har bare ikke skrudd opp den ofisielle snitten enda. 1%over er jo ikke noe å nevne engang.
Mia77 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Ikke vet jeg om det er så mye arv heller. Jeg var under 3500, det samme var begge barna mine, nå skal jeg ha ei som er 12% over. Pappaen var heller ikke stor, litt over 3500. I tillegg så sier de at disse målingene ofte er veldig unøyaktige, med stor feilmarging, så ikke noe å bekymre seg for.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 Tusen takk for alle svarå.. =) vi fikk ikke vite hvor mye over snittet hun var. *merkelig* Men men, må nesten ta d som det kommer da.. Det er bare mamma som sitter skremmer meg.. Forstår ikke hvorfor.. =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå