Mahaa Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Lurer på om man gravide får gratis tannlegesjekk eller ikke og hvis de får det hvordan gå man fram?har så vond tann at det verker i hele skulderen og halve hodet...tåler ikke å spise noe som er kaldt...lurer på om jeg skal holde ut etter fødselen pga er avhengig av bedøvelses sprøyte i munnen hvis hull...
Mia77 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Nei, det er ikke gratis. Du må betale det samme som alle andre. Gå til tannlegen du å få fikset det.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 der kan virkelig jeg svare:)var netopp til tannlegen forjeg hadde mista litt av ei tann.han lappa tanna da og sa siden jeg ikke hadde vondt,så ville han ikke gjøre noe mer.var ikke heldig,men vis du har så vondt,så var det viktigere og ordne tannen enn og leve på smertestillende,for det var jo mindre heldig for babyen det.greier du uten bedøvelse,så er det jo best det,men vis ikke så gjør det ikke noe.var 32 uker jeg da når jeg var til tannlegen.når du er avhengig av bedøvelse så gjør det.hadde hull fra begynnelsen av svangerskapet og hadde sprøyte og bårte,men viste ikke jeg var gravid,men det går jo bra for det.helt frisk baby:)off du kan jo ikke gå rundt å ha vondt,så virkelig gjør noe!!!!!!!
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 har foresten ikke fått noen regning enda,men kommer vel.
senorita78 Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Hei, Jeg har vært mye hos tannlegen i høst, både rotfylling og vanlige fyllinger. Jeg gav beskjed om at jeg var gravid, og bedøvelsen ble tilpasset deretter. Tror det bare er den aller sterkeste bedøvelsen man ikke kan få. Jeg har veldig sensible tenner, så fikk nok bedøvelse. Jeg er gravid med tvillinger, og tenkte at å løpe til tannlegen kommer jeg vel ikke til å ha god tid til etter jeg har født. Dessuten blir bare smerten, hullene og regningen større desto lenger man venter. Det eneste var at jeg er nødt å trekke noen visdomstenner. Det var jeg nødt å vente med til etter fødsel. For da må det sikkert veldig sterk bedøvelse til.
senorita78 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Jeg spurte for øvrig om man fikk noe av utgiftene dekket når man var gravid. Det får man som sagt ikke. Men siden jeg hadde hatt så store tannlegeutgifter i år, anbefalte hun å legge oversikten som vedlegg til selvangivelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå