Gå til innhold

Trenger råd vedr. puppenekt (6mnd) ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vida er 6,5mnd. og har den siste uken blitt mindre og mindre interessert i puppen.. Idag har det vært helt stopp... hun vrir seg og hyler når jeg forsøker å tilby brystet :(

MEN ..hun vil gjerne ha mm på flaske... men IKKE mmE? Er dette vanlig? Jeg tror ikke jeg orker å pumpe meg til alle døgnets tider fremover...

Hun har vært syk (forkjølet) og fått endel tenner i det siste - så vet jo at det kan spille en rolle i saken!

Kjenner at jeg er litt sliten av alt nå :(

Noen råd eller erfaringer å dele med ei frustrert jente?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde også puppenekt i den alderen. Hun nektet å ta puppen på dagen, men ville derimot ha på natten. Siden jeg er tilhenger av morsmelk så lenge som mulig, innrettet jeg meg etter dette og jenta fikk så mye pupp hun ville om natten. Etter ca. to mnd. ville hun ha på dagen igjen.

Tror det er mange som opplever puppenekt i den alderen, de små blir introdusert i fast føde bla., noe som er veldig spennende for de. Jeg hadde tilbydt puppen som vanlig, forhåpentligvis snur det, visst ikke kan du trøste deg med at datteren din har fått god morsmelk i seks mnd. :)

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar ;o)

Hmm.. fast føde ja! Hadde hun iallefall spist litt av det skulle jeg gjerne roet ned ammingen nå jeg!

Nei.. det ser ut som om det nye "hotte" nå er: MM på flaske!

Puuh.. gruer meg til natten nå!

Klem DD

Skrevet

Min lille tulle ville heller ikke ha pupp på dagen, men om natta fikk hun ikke nok!!!! Ville ikke slutte å amme, så ammet på natta. Det gikk en ukes tid, og nå vil har plutselig puppelysten kommet tilbake på dagtid igjen;-) Hun er 7 mndr. Veldig mange babyer som ikke vil ha mer pupp i den alderen.

Skrevet

Godmorgen,

Hun våknet to ganger i løpet av natten... første gang tok hun puppen (trøtt som en dupp) .. andre gangen var det fullstendig puppenekt igjen:(

HELDIGVIS tilslutt tok hun mmE på flaske!!

Og det tok hun idag tidlig også :=)

Vurderer STERKT å slutte med ammingen ... synes det har vært mye styr i det siste!

Klem DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...