Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 20 å trenger litt sollys nå i vintertia=) så lurer jeg på om noen vet om gravide kan bruke kremer med tingle i, når vi soler oss?

og hva med spraytan? går det utover barnet på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hey du.

Du må for all del ikke finne på å bruke tingle som gravid...d er faktisk rett og slett farlig...tingle gjør at huden varmes opp og blodet går fortere gjennom årene for å bli fortere brun.....og dette kan gjøre at fosteret overopphetes...så for all del..hold deg unna d...selvbruningskremer inneholder noen stoffer som kan fremkalle allergi for de som går gravide,fordi d er parfyme og et merkelig stoff jeg ikke vet helt hva er i kremene...huden forandres når du er gravid og derfor vil jeg ikke ha brukt selvbruningskrem heller hvis jegvar deg...d er for lite dokumentasjon om selvbruningskremene effekt på fosteret så d er d ikke så lett å svare på. Men parfyme skal du helst holde deg unna som gravid fordi d kan faktisk være skadelig for fosteret med disse stoffene. Håper du bl klokere på dette svaret=)

Skrevet

Når d gjelder soling vil jeg ikke overdrive...men jeg ville snakket med lege om det..d er nemmelig ikke anbefalt å sole seg i solarium som gravid heller. Skikkelig dålrig nyheter dette,jeg vet.Men men,sånn er d da bare=)

Skrevet

Du kan sole deg i solarium når du er gravid. Det må jeg gjøre siden jeg har etopisk eksem. Da hjelper solarium meg så jeg ikke klør meg fordervet. Men selvfølgelig. du bør jo ikke ligge lengere en 10-15 min av gangen. begrense tiden inni der siden det kan bli litt hett. og ikke bruk kremer som inneholder skumle saker. uten å forhøre deg med lege. Jeg vet at noen leger ikke annbefaler solarium og. men jeg har ikke hatt noen dårlig erfaring med det. Bare ikke overdriv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...