Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Uff, nå har ikke sønnen min spist på to dager (og veldig lite de dagene før det). Får i han mye væske, så da sier alle at det ikke er noe å bekymre seg for hvis det går noen dager uten mat. Antakeligvis har han fått en halsbetennelse eller en influensa eller noe. Hvor lenge kan de gå uten mat da? Ser jo at den lille karen har gått ned i vekt jo! Prøver med yogurt, frukt, loff, grøt, babykjeks oppbløtt i melk og andre ting jeg vet han liker, men ikke på tale..
trillemamma Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Hvor gammel er han? Det viktigste er faktisk at han får i seg væske. Prøv da med litt mm eller mme? Da får han jo i seg næring samtidig som han ikke spiser.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Han er 17 mnd. Mm har vi slutta med. Han drikker kumelk, men vil ikke ha det nå. Vil kun ha juice og biola. Får jo i seg litt kalorier da, men gutten er vanligvis den som spiser 3 skiver til frokost og like mye som mora si til middag så jeg synes dette er litt merkelig.
birrisj05.02.09 Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Så gi han jus og biola da! Er han ikke i form, så er det bedre at han får i seg det han vil ha, enn å ikke få i seg noe i det hele tatt! Går sikkert over om noen dager..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Det finnes næringsdrikke for barn på apoteket, til slike situasjoner som denne. Tror det finnes som sjokolademelk, det bruker jo å falle i smak :-) Se om de har det imorgen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Sønnen min har også akkurat hatt halsbetennelse. Han er ganske småspist fra før, men ble enda værre under halsbetennelsen. Han fikk bare spise det han ville. Han liker veldig godt den ferdiglagde yoghurten med litt havregyrn oppi fra hipp er veldig god. Man får også noen drikkerklare mellommåltider. Ellers spiste han ikke mye. Noen biter av måltidene bare. Iskrem er veldig greit å tilby syke barn. Da får dem litt næring. Pluss at det lindrer litt i halsen. Å selvfølgelig væske, aller viktigst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå