Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg akkurat 6 uker og finnes ikke kvalm. Har igrunnen veldig lite symptomer i det hele tatt. Puppene var veldig ømme, men til og med det har begynt å gå over. I går hadde jeg vondt i hodet, noe som vist nok kan være et symptom, ellers merker jeg ingenting og er kjempe nervøs for at noe skal være galt. Slitsomt å gå å lure hele tiden. Deres om bare spyr og spyr synes sikkert at jeg er helt dust og burde vært superfornøyd med å være i så god form ;-) så til dere beklager jeg sytingen. Flere som ikke er kvalme eller ble det først senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmen kan komme på forskjellige tidspunkt. Jeg var litt kvalm i uke fem tror jeg det var og så ble det borte en uke og kom tilbake. Nå er jeg stort sett kvalm hver dag, men ikke noe som setter meg ut og jeg har ikke kastet opp. Moren og søsteren min var ikke kvalme i det hele tatt når de var gravide, så dette er helt klart veldig individuelt ;) Bare nyt det og ikke bekymret deg :)

Skrevet

skjønner godt at du tror det er grunn til bekymring,men husk at symptomer kommer og går=) har ikke vært kvalm i det hele tatt jeg og er nå 22 uker=) hadde ømme pupper og mensmurringer helt i begynnelsen,eneste jeg har igjen nå er at jeg er utrolig trøtt! mine symptomer ble også borte veldig tidlig,og jeg tenkte samme som deg,men da sa en klok sjel til meg at husk,du er ikke mer gravid om du har masse symptomer,enn om du har få symptomer=) så tror du bare skal slappe av og nyte at du ikke har så mange plager=) for å roe deg selv så kan du jo kanskje bestille en tidlig ul??det gjorde jeg og da slappet jeg masse mer av=) er jo ikke mye man ser så tidlig,men å se hjerte slå er helt herlig å se=)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg kom forresten på et symptom til som jeg helt klart har: paranoia, tror det ligger til oss som er gravide :-D

Skrevet

Jeg er i uke 5,eneste jeg har av symptomer er SUPER ømme bryster og trøtt. Trur du bare må slappe av og nyte jeg:)

Og som du sier selv,paranoia er en skikkelig gravid ting:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil være kvalm:O Jeg har ligget rett ut som et slakt og bare spydd og vært super kvalm i nesten 6 uker=/ Kommer meg ikke til butikken engang...jeg unner ingen dette...Hvis du blir kvalm så håper jeg for all del du slipper å kaste opp.

Skrevet

Tror egentlig ikke du vil være kvalm.. Med førstemann hadde jeg nesten ingen symptomer! Kun at jeg måtte oftere på do. Slapp heldigvis unna kvalmen og det håper jeg at jeg gjør denne gangen også. Unner ingen å ligge over doskålen!!!

Skrevet

Heisann :)

Vil bare "berolige" deg med at jeg ikke var kvalm i uke 6 jeg heller. Kvalmen kom snikende i uke 7 og 8 :)

Skrevet

Grrrrr!! Jeg har vært kvalm i flere uker og er drittlei hele opplegget! Det sliter meg fullstendig ut! Det heter morgenkvalme, men her sitter jeg natt etter natt etter natt og er sjøsyk, kvalm og roper på elgen. Er kjempesulten,men klarer ikke holde NOE nede. begynner å bli sint på samboer som koser seg med maten foran meg, spesielt hvis det er neo ekstra godt! JEG VIL SPISEEEE....Ikke hjelper det å drikke heller, holder seg ikke nede, så jeg blir dehydrert, og skallen banker som aldri før. Dermed har jeg skapt en ond sirkel hvor jeg sover om dagen, er slapp, sliten, trøtt,umotivert og sur på ettermiddagen, og henger over dassskåla heeele natta. Har hund og katt, så leiligheten er snart gjennomgrodd av hybelkaniner, pels og skrot for jeg har ikke energi til å løfte en finger, men sambo jobber til kveld, spiser og går og legger seg...Siste dagene har jeg vært så psykisk sliten at jeg griner for ingenting! Jeg vil IKKE være kvalm! Du er HELDIG du!!!!!

Skrevet

Åå, jeg skjønner så godt hva du mener!! Jeg finnes ikke kvalm heller, og ikke er jeg spesielt trøtt heller. Har derimot problemer med å få sove på kvelden, virker som det er litt økt puls på gang.

Det er jo selvfølgelig bare kjipt og fælt å være kvalm, men det er jo en bekreftelse på at graviditeten utvikler seg! Så jeg forstår godt hva du mener :)

Skrevet

Jeg kjenner heller ikke så mye men er bare 6 uke rpå vei da ca. Men er veldig slapp og trøtt, MYE dårligere tolmodighet, blir fort sliten, mer matlyst, mensmurringer. Men ikke noen vonde plager heldigvis,hater å være kvalm og spy så er veldig glad for at jeg slipper

Skrevet

ja, mensmurringer har jeg også... så et symptom der da :)

synes det er veldig rart at jeg ikke er trøttere enn hva jeg er jeg... "alle" er jo liksom så stuptrøtte.

Skrevet

Jeg er i i uke 5+4 nå, og jeg er heller ikke kvalm. Hadde to dager når jeg var overstimulert, der jeg var super kvalm, men det gikk over. Syntes også det er rart at jeg ikke er mer kvalm, men leste at 20% av alle gravide blir ikke kvalm i det hele tatt. Så vi får jo bare håpe vi er i den båten.

Men jeg har også tenkt tanken, at hvorfor er jeg ikke kvalm, er noe gale? Hadde veldig ømme pupper, det gikk over. Nå er jeg bare kjempe trøtt. Må ha meg en kvil hver dag i 16-17 tiden..hehe...Vi skal på UL 12.12.08, gleder meg veldig!!!

Du får bare krysse fingrene og håpe at du ikke blir kvalm. Lykke til.

Skrevet

Jeg må bare si at dere er rare, hvis dere leser innlegget mitt nedenfor så skjønner dere hvorfor jeg skriver det.

Men på en annen måte så skjønner jeg dere, kvalme er jo et godt tegn om man kan kalle det det.

Jeg er inne i mitt andre svangerskap, og har et totalt annerledes sv.skap nå enn sist. Sist var jeg ikkekvalm en eneste dag omtrendt, nå er jeg altså på mitt 2.døgn på sykehus og får væske intravenøst, og jordmødrene + meg selv jubler for hver kjeks jeg klarer å beholde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...