Cammiilla87 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Jeg er nå 8 uker på vei og det har nettopp blitt slutt med kjæresten. Det har hanglet en stund og han er kjempesjalu på alt og ingenting, og i tillegg er han ganske manipulerende. Det var jeg som gjorde det slutt, og nå sitter han og gråter (vi bor ikke sammen) og har det så fælt. For bare noen dager siden sa han selv at det ikke fungerte.. Jeg ble bare så lei av alt styret og det at han var så usikker på at det var meg han ville ha, eller eksen sin.. Det er veldig komplisert, men foreløpig har jeg ikke angret. Er det noen andre her som er i samme situasjon? Mange vil nok synes at det er slemt gjort av meg i og med at det er en unge involvert, men det er bedre at jeg går nå enn at han forlater meg etter at ungen har kommet til (han gjorde det med en annen kjæreste). Jeg bor fortsatt hjemme hos foreldrene mine og per i dag har jeg ikke økonomi til å flytte for meg selv, har fast jobb men lønna er ikke noe å skryte av. Er det noen som vet om jeg kan få noe økonomisk støtte en eller annen plass? Blir veldig glad for alle innlegg:)
krysserfingrene:) Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Føler du deg klar til å bli mamma? Sier ikke at du ikke er det, men det er mye som skal stemme/ være klart når barnet kommer. Det er et forum som heter snart alenemor, sikkert noe der som har greie på hva du eventuelt har krav på. Lykke til.
♥REBECCA♥ Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 som alenemor har du krav på morstrygg,du får bidrag, du vill veld da få ca 14-15000 i mnd
b77h Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Hei Jeg er langt fra din situasjon og har ikke opplevd lignende (og er dessverre ikke gravid en gang etter SA sist uke...). Men fikk lyst å sende deg noen oppmuntrende ord: jeg syns du høres sterk ut som har klart å si nok er nok til en mann og et forhold som absolutt ikke fungerer. Det er viktig å ikke finne seg i hva som helst, og å sette seg i respekt hvis man blir behandlet dårlig. Hvis han ikke kan bestemme seg for deg, som nå er gravid, eller eksen, så syns jeg det sier en del (uten at jeg kjenner han da...). og det at han er manipulerende og sjalu for alt mulig og ingenting, er noe jeg ville vært på vakt for. Det er ingen gode egenskaper til et menneske man skal dele resten av livet med. Det er mye bedre at du flytter for deg selv nå (el hos dine foreldre som sikkert kan være en god støtte fremover), enn at du holder ut og holder ut med en mann som ikke gir deg kjærlighet og trygghet. Selv er jeg både enebarn og skilsmissebarn. Og jeg syns absolutt ikke foreldre skal holde sammen for en hver pris for barnas del. For et barn er det mye bedre å vokse opp i et hjem hvor det ikke er krangling, uenighet og utrygghet i hverdagen. Da er det bedre for et barn at dere bor hver for dere. Jeg hadde en kjempefin oppvekst m mamma i et trygt og godt hjem, og er glad for at jeg ikke måtte oppleve en vond skilsmisse i en alder hvor jeg ville husket det etterpå (jeg var 3). Lykke til fremover, uansett hvordan valgene dine blir.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 jeg er ikke gravid, er bare innom og sniker av og til;) vi gikk fra hverandre før jeg visste jeg var gravid, det var rimelig tungt i starten men etterhvert klarte jeg å tenke og planlegge hvordan jeg skulle klare det. det gikk veldig bra, jeg og frøkena koser oss masse alene! mye bedre det enn krangling hele tiden osv. ta deg en snakk med nav, kanskje har du tjent nok til å få fødselspenger. som alenemor får du en del i trygdeytelser så du klarer deg iallefall. masse lykke til:)
Linda85 Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Hei.Jeg er i ganske lignende situasjon som deg.er også 8 uker på vei og alene.Bodde med barnefaren men har flyttet ut.Han ville gjøre alt for at jeg skal ta abort.OG jeg ville ikke gjøre det denne gang siden jeg har gjort det før fordi han sa det.Denne gangen ville jeg bestemme selv.HAn har sagt han ikke vil ha noe med meg eller ungen å gjøre,men håper han forandrer mening etter hvert.Vil ikke presse han.Men er forberedt på å være alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå