lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 vil ha grønnsaker til middagen, saus, poteter ol? Jeg spør ikke om de vil ha grønnsaker, legger det bare på fatet, spiser de det ikke,så er det greit. Pleier å spørre om de vil ha saus som vi ikke bruker så ofte, tomatsaus, bearnaisesaus ol. Brunsaus og hvitsaus til eks kjøttkaker og fiskeboller spør jeg ikke om de vil ha. Poteter spør jeg ikke om de vil ha. Gulrøtter knør jeg ofte i sausen til lillemor, elller blander alt sammen. Hun spiser da som bare det. Samboern lager ikke grønnsaker om han ikke blir bedt om det, synes det er dumt, han lager ofte middag før jeg kommer fra jobb, og da er det jo for sent å sette på når jeg kommer hjem. Han spør lillemor om hun vil ha grønnsaker til middagen, den letteste løsningen for henne er jo å si nei.
Bøggly Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Nei, spør aldri om han vil ha kjøtt, fisk, grønnsaker, salat, poteter osv. Eneste unntaket er tyttebærsyltetøy og enkelte ganger saus, eller dressing. For det hender noen ganger at han ikke har lyst på dette selv om han liker det godt.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Vi spør heller ikke om barna vil ha grønnsaker, men spør hun på 7 om hun vil ha saus. Vi prøver å snakke sammen ved middag på mandager og planlegger middagene sammen resten av uken. Kan da ha en hovedinnhandling i uka. Er heldig siden hun på 7 gjerne vil ha fiskegrateng og fiskepinner like ofte som hun sier pølser el. lignende. Så vi er heldige, men har også alltid spist en del grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå