Gå til innhold

ånei.. nå blør jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 7+5.. mistet i ma i juli. hadde en liten blødning da også, antageligvis da fosteret døde. nå er det litt mer som kommer, ennå ikke så mye men det var bare litt brunlig utflod i går, i dag er det litt mer og det er lyserødt. har ikke vondt og er fremdeles ganske kvalm, men jeg orker ikke satse på at det går bra når det er slik... nytter vel ikke å ringe hverken vanlig lege eller legevakt heller, de kan jo ikke gjøre noe og tviler på at de tar meg inn for ultralyd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har mistet før så vet du sikkert dette fra før, ikke stress. Er det en ting jeg angrer på at jeg gjorde da jeg mistet så var det å stresse. Tenk positivt, du har faktisk ikke mistet enda. Du er jo fremdeleds kvalm, og det er KJEMPEBRA.

Skjønner at det er vanskelig, og jeg føler med deg. Men orøv p hold motet oppe, dette går sikkert kjempebra.

Stor trøsteklem :)

Skrevet

Hei! Jeg ville reist på legevakta og bedt om å få en ultralyd time... Hadde en MA i april og blødde mange ganger før det ble konstantert at jeg faktisk hadde mistet, fikk ultralyd hver gang... (legevakta ringte gyn på ullevåll)... Så jeg ville ha reist på legevakta og bedt om å bli henvist videre til sykehuset der du bor...!

Og; det er ikke alle blødninger som er tegn på at man mister... :) Håper alt går bra... Men skjønner at du blir bekymret...

Skrevet

Gå og be om å få ultralyd. Det er alltid bedre å vite...

Og så håper jeg du leser de innleggene som ligger her, som bla forteller at ca 50% blør i løpet av svangerskapet, uten at noe er galt.

Jeg har fremdeles litt brunlig utflod, men jeg vet at jeg har et lite sprell-levende foster på 11 uker inni der et sted... :o)

Skrevet

takk for svar begge to. jeg prøvde å snakke litt med legen min om dette, men det er jo så vanlig for dem, de ser jo maange dette skjer med. og det er i utgangspunktet ingen medisinsk grunn for at det skulle være større sjanse en normalt for å miste denne gangen heller. hun bare snakket om "moder natur" som ordner opp når noe er galt, og hvor bra det er osv. så var ingen ultralyd henvisning å hente der. men det var før jeg blødde da... ringte legevakten sist jeg var gravid og de ville heller ikke sende meg til sykehuset med mindre blødningen ble sterkere,eller jeg fikk sterke smerter. det skjedde jo ikke men likevel døde spiren og jeg gikk i to uker til og trodde jeg var gravid. bare tilfeldig at jeg gikk på ul i uke 10 og oppdaget dette. kansje det hjelper å si det? kan uansett ikke gå nå, er alene hjemme med datteren min. men blør ikke så mye lengre heller og har fremdeles ikke vondt så får vel bare se det an til i morgen.. er i praksis også nå så er begrenset hvor mye jeg kan være borte derfra også. huff, det skal ikke være lett. men igjen, tusen takk for svar, hjelper litt å få oppmuntrende svar:)

Skrevet

så mange? det visste jeg ikke.. takk for at du nevnte det:) får jo bare håpe på det beste. skal prøve å ordne ul i morgen tror jeg, uansett om blødningen fortsetter eller slutter.

Skrevet

Fikk også beskjed av gyn at 1 av 5 som fullfører svangerskapet visst nok opplever å ha blødninger i 1 trimester....

Håper blødningen avtar og at du får ultralyd...!

Skrevet

Det jeg ble fortalt er at Graviditeten graver seg inn i slimhinnene og det kan starte blødninger. Og så sa han ett eller annet om morkaken og blødninger som jeg ikke klarer å huske, men som heller ikke var farlig.

Selv tenkte jeg at SA gjør mye mer vondt, og blør mye mer. MA gjør mindre vondt og blør mindre. Dermed visste jeg innerst inne at det ikke var hverken eller... :o)

Skrevet

liten oppdatering fra meg bare, har ikke blødd stort i dag, men da jeg kom hjem var det kommet litt i truseinnlegget igjen. ringte til legevakten og fikk snakke med en veldig hyggelig sykepleier som ordnet time til meg der. håper de sender meg på ultralyd! så får jeg bare håpe på det beste:)

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Krysser fingrer og ben for deg :)

Skrevet

Er i akkurat samme situasjon som deg, er ca 6 ++ uker på vei. Har blødd litt siden lørdag, og var på UL på mandag. DE kunne ikke si noe sikkert for de så bare en forstersekk. Tok noen blodprøver så fikk jeg ny time til mandag igjen. Disse dagene er de verste jeg noen sinne har hatt, er så sinnsykt nervøs og nesten litt deprimert, vil SÅÅÅÅ gjerne beholde :)

Jeg fikk i vert fall hastetime til gyn med en gang jeg ringte legen, fikk time hos fastlege og gyn på dagen (til en forandring)

Håper det går bra med deg, så får vi bare krysse fingerne for at dette går bra :)

Skrevet

legen gjorde ikke så mye. undersølkte meg ikke eller noe. fikk henvisning til ul på gyn.poliklinikk i morgen. har ikke fått time så jeg må ringe og bestille selv i morgen tidlig, og kan nok regne med å sitte på sykehuset og vente i flere timer i morgen. men fikk i det minste ul:)det er verd å vente i noen timer hvis jeg får vite hvordan det går.

det er grusomt å gå rundt å vente ja, og ikke vite. krysser fingrene for at det skal gå bra for oss jeg også:)

så koselig at folk her inne faktisk bryr seg, har ikke så mange som jeg kan snakke med dette om fordi jeg har ikke sagt det til noen denne gangen. tungt å gå rundt me så mange bekymringer inni seg. så jeg er utrolig glad jeg har denne siden der man kan treffe andre som er i samme situasjon som virkelig sjønner hvordan det er:) tusen takk for svar alle sammen..

Skrevet

da er jeg tilbake fra ul. hjertet til spiren slo, og plomme sekken så fin ut. så ingen tegn til sa eller ma foreløpig. men ble satt tilbake 10(!) dager! den ble målt til 7mm noe som tilsier ca 6+4 uker, mens jeg i følge både el (som jeg testet meg for så vet når jeg hadde det)og positiv graviditets test skulle vært 8+0 i dag, og skulle vært ca 15mm. dette likte jeg ikke noe særlig.. redd at neste gang jeg går på ul så er det ikke noe liv. 10 dager er ganske mye, det vil jo bety at jeg testet pos 4 dager etter el, og det er jo umulig! legen var ganske positiv og sa at det var ikke alltid man hadde el når man trodde osv, men jeg vet jo når jeg hadde el.

Skrevet

Så bra at det sto bra til meg deg og den lille :)

Akkurat det samme skjedde meg meg, fastlegen antok at jeg var 8 uker på vei, men gynekologen sa at jeg ikke kunne være så langt på vei hvis ikke hadde han sett noe. han sa ikke hvor langt jeg ble satt til bake, men skulle i vert fall få en ny time. Hadde det ikke skjedd noe til neste gang var det lite sannsynlg at det kom til å bli noe mer. Så vi får se, skal i vert fall ha ny time til mandag igjen. Håper det går bra her også. Er ikke sluttet å blø enda, men håper det gir seg snart!!

Er godt å prate med noen man ikke kjenner også. Alle de nærmeste har en tendens til å overdrive og være unormalt positive til at dette går bra, jeg vil heller være litt realistisk :P

Skrevet

Hei jenter, vi er flere med samme bekymringer...

I går kveld begynte jeg også og blø, ikke så mye, men nok til at jeg ble super bekymra. I natt kom det ingen ting, men i morrest var det i gang igjen. Var på jobb, så ble et voldsomt styr, men fikk etterhvert kommet meg til legen og deretter til ultralys kontroll på sykehuset. Der ble det heldivis konstantert liv, men gynekologen anslo meg til å være 6 uker på vei. Selv om jeg er helt overbevist om at jeg er 7+1, har tatt eggløsningstest, i tillegg til at jeg ikke hadde sex i den perioden som i tilfelle hadde gjort at jeg kunne vært 6 uker på vei. Er veldig glad for at det ble funnet liv, men redd for at ting ikke er som det skal. Ny kontroll om tre lange uker...

Skrevet

uff, det skal ikke være lett for oss.. blør også litt friskt blod nå, etter ul. typisk det. tror også jeg vil gå på ny ul, med mindre dette er starten på en sa..da er det jo ikke vits. jeg har en dårlig følelse egentlig, har hatt det hele dette svangerskapet. men er jo ikke noe annet å gjøre en å vente... du får ha lykke til på mandag da pulverpadda! håper alt står bra til!!

Skrevet

Ønsker deg lykke til. Når hjertet slår er det veldig store muligheter for at dette vil gå bra, og det håper jeg virkelig for deg at det vil gjøre.

Klem

Skrevet

hei jenter.. :)

Jeg går til fastlegen min og en spesialist lege for gravide.

Jeg har mista noen ganger nå, og når jeg fikk vite at jeg var gravid igjen var jeg 4+3. da jeg var 6uker på vei hadde jeg også en blødning, bestilte time hos begge legene for og være sikker.

Fikk innvendig UL og så hjerte. Fast legen min sa det var blodet som bare renset. mer vet jeg ikke.

(Men!!) spesialist legen min sa at hvis jeg hadde en liten blødning en gang til så skulle jeg legge meg under dyna, det var den beste måten for og IKKE miste den lille.for du fikk varmen fra dyna og det var vist bra.. selvsagt man kan miste, men det er en litt større sjans for og beholde den.

Et godt råd bare. og tenk posetiv når det skjer.

I dag er jeg 10+1 og alt er bra med den lille.

Jeg går til legen annen hver uke for og være sikker på at alt er bra der.

Håper det går bra for dere alle.. :)

Klem :)

Skrevet

håper virkelig det går bra... har sluttet å blø blod nå, er tilbake til brunlig utflod. håper det gir seg også. har ennå et lite håp siden hjertet slo, men må nok ta en ny ul for å sjekke veksten om en uke eller to. får legge meg under dyna på sofaen i kveld da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...