Gå til innhold

Søke svangerskapspenger ved planlagt keisersnitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva de forlanger på nav, vet jeg kan søke med datoen for snittet, så slipper jeg miste noe av persmisjonen (det skal tas 10 dager før termin). Holder det med innkallelsen fra sykehuset med datoen for snittet eller må jeg ha enda en bekreftelse fra legen om når keisersnittet skal tas? Skal til legen i morgen så da må jeg i tilfelle be han skrive en bekreftelse da..

Har ikke av de strengeste nav-kontorene her, forrige permisjon holdt det med en kopi av helsekortet, trengte ingen annen bekreftelse på termindato.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er nok, men det er forskjell på NAV-kontorene. det beste er å ringe og spørre de, eller få bekreftelse fra legen for sikkerhets skyld.

og du - det heter ikke svangerskapspenger, men foreldrepenger :) svangerskapspenger er for friske gravide som må slutte å jobbe i svangerskapet pga manglende tilrettelegging på arbeidsplassen...bare så det ikke blir noe tull ;)

Skrevet

hos meg holdt det med et skriv fra sykehuset når jeg skulle ha ks...

og jordmora skrev bare på en post it lapp når jeg hadde termin, den sendte jeg sammen med søknaden om FP.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...